Prijzen stijgen. Wat betekent dat voor de e-commerce bedrijven en bestaande merken die rechtstreeks aan consumenten verkopen?
Moeten merken gaan stunten met prijzen, of zich juist positioneren als premium? En als je je prijzen verhoogt: hoe leg je dat dan uit?
Aan de vooravond van de CMO Day vroegen we vier experts wat de marketeer van 2032 moet weten en kunnen. 'De CMO wordt meer beta.'
Deze uitgever publiceert de uitkomsten van NRC Verantwoord, een uitgebreid doelgroeponderzoek onder de gebruikers van het mediamerk.
Stroomversnelling: de groei van streaming in 2022. 'In Europa zijn ze bereid om voor twee á drie videostreamingdiensten te betalen.’
De Effies: de belangrijkste prijs voor reclame-effectiviteit is nu de belangrijkste prijs voor marketingeffectiviteit.
Hoe pas je je digitale marketingpraktijk aan op de crisistijd en daarna? ‘Het risico is dat corona te snel als verklaring wordt aangewezen.'
Van zwoele quarantainetips tot anti-coronamatrassen; wat roepen de merken en marketeers in het nieuwe virale tijdperk?
Welk merk kun je zomaar dumpen en waar blijf je van af?
Coca-Cola geeft het startschot voor een nieuwe Europese purpose-campagne. Marketingman Walter Susini weet dat de consument wantrouwig is.
Het Coronavirus in 11 gevolgen (en waar mogelijk oplossingen). Van het afgelasten van Mobile World Congress tot mislukt inhaken.
Vijf toonaangevende Nederlandse merken maken in Kickstart AI haast met kunstmatige intelligentie. Wat kunnen marketeers hiervan opsteken?
Wie worden de winnaars en de verliezers op het bomvolle Nederlandse scherm? En wanneer zeggen we: genoeg is genoeg?
In 2021 opent de Nederlandse markt de deuren voor online gokken. Waarom het zo lang heeft geduurd? De politiek, zeggen kenners.
Traci Alford, sinds twee jaar ceo bij Effie Worldwide, vertelt over de opvallendste conclusies van het eigen onderzoek naar effectiviteit.
Exclusieve voorpublicatie van Adformatie met de kernpunten voor de Nederlandse markt.
Het schofferen van media of uitschelden van tegenstanders, sommige ceo’s leren het niet af. Hoe kun je dat nog in banen leiden?
Om toekomstbestendig te zijn moeten winkeliers de Generatie Z over de drempel lokken. Hoe verleiden ze die kritische en wakkere doelgroep?
Chief strategy officer Andrew Matuch over de digitale transformatie tot dataleverancier.
Vinyl is weer hip. Net als tijdschriften van papier, filmrolletje en zelfs cassettebandjes. Een trend?