Design / DECEMBER 17, 2024 16:13 Thema van Nederlandse missie naar SXSW 2025: Immersive Dreams & Nightmares Anders dan vorige jaren zal de missie geen eigen ‘huis’ hebben en leaner zijn. 'Dat vinden we gepaster gezien 't huidige politieke…
Partnerbijdrage / DECEMBER 10, 2024 14:22 De balans tussen craft en technologie: de toekomst van creatief succes Hoe kunnen we creatief betekenisvol werk blijven maken?
Partnerbijdrage / DECEMBER 10, 2024 10:04 Nieuw in Amsterdam: Groep Maatschappelijke Kinderopvang Mensch adviseert bij positionering en tekent voor visual identity.
Premium Design / NOVEMBER 13, 2024 14:08 a.s.r. vernieuwt logo om duurzame ambities te versterken ‘Sommige mensen zullen misschien zeggen: “Gefeliciteerd, een groene punt en een streep”, maar we hebben veel opties onderzocht.’
Design / OCTOBER 25, 2024 15:23 Johan Kramer maakt film over nieuwe CreativeNL Thought Leader Nathalie van Sasse van Ysselt is eergisteren gelanceerd als nieuwe CreativeNL Thought Leader. Johan Kramer maakte een korte film over haar.
Partnerbijdrage / JUNE 24, 2024 11:40 De making-of Loeki de Leeuw De tweede blog over hét reclame-icoon van de Nederlandse televisie staat in het teken van de making-of.
Partnerbijdrage / JUNE 17, 2024 11:29 De geschiedenis van Loeki de Leeuw Ster trapt de eerste van drie blogs af met een geschiedenisles over hét reclame-icoon van de Nederlandse televisie.
Design / MAY 23, 2024 07:58 Wat waren de learnings van SXSW 2024? CreativeNL en New Dutch Wave organiseren 27 mei in Pakhuis de Zwijger een terugkom-avond met sprekers als Akwasi en Gerson Veenstra.
Design / MAY 22, 2024 15:40 Stichting Adverteerdersjury Nederland (San) vernieuwt merkidentiteit Doel: bestaande San-identiteit versterken en het gebruikte 'Accent' behouden.
Partnerbijdrage / APRIL 26, 2024 11:33 Aandacht voor palliatieve zorg in Nederland Mensch aan de slag voor het Nationaal Programma Palliatieve Zorg II
Design / APRIL 23, 2024 16:04 Limburgse nieuwsmedia vechten logo-oorlog uit voor rechter De Limburger vindt het logo van L1 te veel op eigen beeldmerk lijken en eist in kort geding dat het wordt aangepast. Maakt dat kans?
Design / APRIL 12, 2024 12:03 CitySafes vernieuwt merkidentiteit en beeldtaal CitySafes, in Nederland bekend onder de merknaam De Nederlandse Kluis, vernieuwt de identiteit om het merk internationaal sterker te maken.
Premium Design / APRIL 12, 2024 10:30 NPO 3 bouwt brug tussen lineair en online middels korte explosies van energie: idents! De zenderidentiteiten van NPO 1 en 2 staan als een huis. Maar bij NPO 3 kon het beter.
Premium Design / APRIL 11, 2024 11:30 Nieuwe brand identity Nationale Opera & Ballet moet de emotie raken De merkbelofte ‘verenigd in iets groters dan jezelf’ leidde tot een ‘opwaartse en overstijgende beweging’ in de vormgeving.
Design / APRIL 2, 2024 20:14 Gewoon wat strepen, geen Hyundai Woordmerken of gewoon een afbeelding van strepen of stippen met zwarte lijnen.
Premium Design / MARCH 25, 2024 07:37 Hoe een klein land impact maakt op SXSW met 'immersive storytelling' Onlangs trokken CreativeNL en New Dutch Wave samen op tijdens SXSW 2024. Hier een opsomming/mini-dossier met 3 verslagen en 6 korte video's.
Design / MARCH 24, 2024 23:26 Hoe zet je immersive design in voor maatschappelijke verandering? Immersive experiences for good stonden centraal tijdens de sessie van stichting Dutch Digital Design tijdens South by Southwest (SXSW).
Premium Bureaus / FEBRUARY 2, 2024 06:05 Kamiel Meijers over de essentie van (digital) design: complexe materie omtoveren tot een plezierige ervaring Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten naar hun inspiratie. Ditmaal Kamiel Meijers van 51North uit Sittard.
Partnerbijdrage / JANUARY 22, 2024 11:28 5 redenen waarom creativiteit essentieel is in een OOH campagne Creativiteit vormt de kern van een succesvolle out-of-home (OOH) campagne en het vergroot de impact van een boodschap.
Partnerbijdrage / JANUARY 16, 2024 14:35 Internal branding voor een gedreven werkomgeving Tijdens onze clinic onthullen we de kunst van internal branding en hoe je een werkklimaat kunt vormgeven met waarden als leidraad.