Premium Purpose Marketing / JANUARY 14, 2025 12:11 Stefanie Sijtsma (Hartman): 'Maak duurzaamheid concreet en verleidelijk' Sijtsma ziet consumenten nog niet en masse kiezen voor duurzame opties omdat ze nog niet genoeg worden verleid.
Premium Purpose Marketing / JANUARY 14, 2025 10:34 De vijf bouwstenen voor 'Samenwerken voor Duurzame Impact' Een gids voor adverteerders en bureaus om samen te werken aan een duurzame toekomst. Nuttig initiatief of papieren tijger?
Purpose Marketing / JANUARY 8, 2025 07:00 Tickets for Good breidt uit naar Nederland, met steun van Hans Brouwer en Robbie Williams Via Tickets for Good kan een zorgmedewerker voor maximaal 8 euro per uitje naar het theater, musea en sport- en muziekevenementen.
Premium Bureaus / JANUARY 3, 2025 07:41 Ferdy Joosen over de dingen die een positieve impact op hemzelf hebben gemaakt Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Ditmaal Ferdy Joosen van Gardeners.
Purpose Marketing / DECEMBER 13, 2024 12:23 Heldergroen en The Happy Activist werken samen voor 'duurzame actie' 'We willen duurzaamheid ook voor mensen buiten de groene bubbel toegankelijk maken.'
Purpose Marketing / DECEMBER 2, 2024 14:47 Albert Heijn Nederland behaalt B Corp-certificering Deze certificering onderstreept de missie van Albert Heijn om ‘Samen beter eten bereikbaar te maken. Voor iedereen.'
Purpose Marketing / NOVEMBER 28, 2024 13:27 In een wereld die onder druk staat, is het voor merken belangrijker dan ooit het juiste te doen Wat doe je als purpose plaatsmaakt voor KPI’s? Volgens Lucas Nutbey is het tijd voor merken om hun ethisch kompas af te stoffen.
Premium Digital transformation / NOVEMBER 26, 2024 10:51 Pedigree gebruikt AI om asielhonden - zonder foto's - voor te stellen aan potentiële baasjes De mooiste hond hoeft namelijk niet de beste match met je gezin te zijn, redeneren Pedigree en deelnemende dierenasielen.
Merkstrategie / NOVEMBER 18, 2024 06:00 ‘Do tell’ is terechte winnaar marketingliteratuurprijs, maar tegelijkertijd te complex en te intuïtief Volgens Max Kohnstamm hebben de auteurs van ‘Do tell’ iets goeds neergezet. Maar hij mist kwantitatieve onderbouwing.
Gedragsverandering / NOVEMBER 13, 2024 15:12 Positioneren van purpose-gedreven verandering ‘Ik voel hem niet’, duurzaamheidsstrategieën blijven vaak abstract, rationeel en technisch voor de mensen die ermee aan de slag moeten.
Purpose Marketing / NOVEMBER 13, 2024 12:11 Milieudefensie brengt ondanks verlies Shell-rechtszaak toch campagne uit De campagne komt uit de koker van Indie Amsterdam.
Merkstrategie / NOVEMBER 1, 2024 11:06 Albert Heijn richt zich op vrouwen in de overgang met nieuw platform en magazine In 'Overgang Magazine' delen bekende Nederlanders zoals tv-presentatrice Bridget Maasland openhartig hun ervaringen met de overgang.
Partnerbijdrage / OCTOBER 30, 2024 12:08 40 jaar Effie Awards: Patritia Pahladsingh en Martijn Benschop over merkstrategie en maatschappelijke impact Een terugblik en vooruitzicht op de toekomst van de Effie Awards.
Premium Gedragsverandering / OCTOBER 29, 2024 11:42 Marketeers zijn de meest schadelijke beroepsgroep voor de maatschappij Snellenberg stelt dat een goede marketeer dingen, producten, diensten en opvattingen groot maakt. Welke, dat bepaal je zelf.
Purpose Marketing / OCTOBER 10, 2024 16:59 McDonald's Nederland komt voor het eerst met een ‘Impact Rapport’ Het rapport belicht vier pijlers: Planeet, Voeding, Maatschappij en Werkgeverschap.
Premium Campagnes / SEPTEMBER 17, 2024 17:06 Bever-campagne moedigt consumenten aan om kritischer te kijken naar wat ze kopen Outdoor-retailer heeft dienstverlening op orde om naast de 'buiten-boodschap' ook hergebruik en minder kopen te propageren.
Premium Gedragsverandering / AUGUST 30, 2024 07:32 Marjolijn Meynen en Ed Stibbe: op zoek naar de 'Why' in Noorse bossen en op een berg in Peru Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Ditmaal 'auteurs' Marjolijn Meynen en Ed Stibbe.
Premium Gedragsverandering / AUGUST 29, 2024 13:47 Derde van consumenten ziet verschil niet tussen betrouwbare keurmerken en neplogo’s of valse claims Milieu Centraal wil daar met de – vernieuwde – Keurmerkenwijzer verandering in brengen, ondersteund door een campagne.
Purpose Marketing / AUGUST 27, 2024 13:00 Bol doneert niet-verkoopbare artikelen aan kringloopwinkels in Nederland en België Het gaat om producten die vanwege een klein defect of beschadiging retour komen en niet meer verkocht kunnen worden, maar nog prima werken.
Gedragsverandering / AUGUST 16, 2024 15:52 ‘Het telefoonboekje’ van Odido en CPNB naar aanleiding van smartphoneverbod gelanceerd Het telefoonboekje in de vorm van een smartphone is geschreven door Marjon Hoffman (‘De regels van Floor’) en bestaat volledig uit…