Premium Gedragsverandering De voordelen en aandachtspunten van personal branding, volgens een expert Eén persoon het gezicht van het bedrijf maken is vaak geen goed idee, zegt de expert. Betrek collega's bij de personal branding-strategie.
Reputatie & crisis Max Verstappen vreest boetes, gaat 'niet meer te veel zeggen' dit F1-seizoen Formule 1 deelt dit jaar hogere boetes en mogelijk ook schorsingen uit bij grof taalgebruik door coureurs.
Campagnes Dit zijn de tien finalisten van de Ster Gouden Loeki 2024 Er zijn maar liefst vijf kerstcommercials genomineerd. TBWA\Neboko leidt het bureauklassement met drie nominaties.
Premium Gedragsverandering De voordelen en aandachtspunten van personal branding, volgens een expert Eén persoon het gezicht van het bedrijf maken is vaak geen goed idee, zegt de expert. Betrek collega's bij de personal branding-strategie.
Reputatie & crisis Max Verstappen vreest boetes, gaat 'niet meer te veel zeggen' dit F1-seizoen Formule 1 deelt dit jaar hogere boetes en mogelijk ook schorsingen uit bij grof taalgebruik door coureurs.
Campagnes Dit zijn de tien finalisten van de Ster Gouden Loeki 2024 Er zijn maar liefst vijf kerstcommercials genomineerd. TBWA\Neboko leidt het bureauklassement met drie nominaties.
Premium Influencer marketing Oliebollen met een doel: de missie van Mark(eteer) Simoons en oma Coby Out of Office | Met zijn oma’s oliebollen strijdt Mark Simoons tegen eenzaamheid onder ouderen.
Diversiteit De emancipatie-inferno: waarom DEI nog steeds broodnodig is De snelheid waarmee bedrijven DEI-beleid afschaffen is zowel moreel als bedrijfseconomisch verwerpelijk volgens ondernemer Sarah Hagens.
Premium Effectiviteit Henriette van Swinderen en Erik van Engelen (bvA): ‘De draai van Zuckerberg baart ons zorgen’ Gaat marketing nog alleen over effectiviteit of is er ook nog aandacht voor zaken als diversiteit, duurzaamheid en brand safety?
Partnerbijdrage Een pleidooi voor productievere polarisatie Hoe dialoog en discussie ons verder brengen.
Partnerbijdrage Megawatt: Supercharging brands met miljoen watt energie Dat ‘alles wat je aandacht geeft groeit’ bewijst Megawatt met het scherp neerzetten van vernieuwde propositie.
Bureaus Communicatiebureaus Baas en Oona samen verder Zowel Baas als Oona hebben de aandelen verkocht aan de nieuwe bv 'Oona/Baas Group'.
Premium Influencer marketing Oliebollen met een doel: de missie van Mark(eteer) Simoons en oma Coby Out of Office | Met zijn oma’s oliebollen strijdt Mark Simoons tegen eenzaamheid onder ouderen.
Diversiteit De emancipatie-inferno: waarom DEI nog steeds broodnodig is De snelheid waarmee bedrijven DEI-beleid afschaffen is zowel moreel als bedrijfseconomisch verwerpelijk volgens ondernemer Sarah Hagens.
Premium Effectiviteit Henriette van Swinderen en Erik van Engelen (bvA): ‘De draai van Zuckerberg baart ons zorgen’ Gaat marketing nog alleen over effectiviteit of is er ook nog aandacht voor zaken als diversiteit, duurzaamheid en brand safety?
Partnerbijdrage Een pleidooi voor productievere polarisatie Hoe dialoog en discussie ons verder brengen.
Partnerbijdrage Megawatt: Supercharging brands met miljoen watt energie Dat ‘alles wat je aandacht geeft groeit’ bewijst Megawatt met het scherp neerzetten van vernieuwde propositie.
Bureaus Communicatiebureaus Baas en Oona samen verder Zowel Baas als Oona hebben de aandelen verkocht aan de nieuwe bv 'Oona/Baas Group'.
Premium Merkstrategie Arjan van der Meer (KwikFit): ‘We willen hét adres voor álles rondom het voertuig zijn’ CMO Studio | Mooi dat het publiek ‘banden’, ‘APK’ en ‘onderhoud’ terugspeelt, maar het vertrouwde garagemerk heeft allang meer…
Merkstrategie Janneke van Wanrooy (Cloetta): ‘Wij geloven in de kracht van goed genieten’ CMO Studio | Snoepgigant Cloetta maakt reuzemijlspassen op duurzaamheid. Maar de rode draad blijft het creëren van geluksmomenten.
Merkstrategie Nederlandse CMO wordt steeds empathischer CMO Report | Met een wereld die in brand staat is het ook voor merken belangrijk verbinding te zoeken met de klant.
Digital transformation Bredere toepassing AI in marketing is vooral een kwestie van mensenwerk CMO Report 2024 | Job Deibel van Dept ziet bottom-up en top-down proces ontstaan dat nodig is voor AI-transformatie.
Premium Merkstrategie Arjan van der Meer (KwikFit): ‘We willen hét adres voor álles rondom het voertuig zijn’
Gedragsverandering Valentijn van Santvoort (Holie): ‘Het aanbrengen van focus heeft ons álles gebracht’
Premium Carriere Een Mooij gesprek met... Charles Huijskens Rocco Mooij praat met bijzondere mensen uit de wereld van communicatie, marketing en reclame. Ditmaal met oud-journalist Charles Huijskens.
Premium PR Charles is vrij Wie ben je als je niet meer in de eredivisie werkt? Rocco Mooij interviewde Charles Huijskens en zag een vrij man.
Design ADCN stelt nieuw creatief bestuur aan Deze nieuwe Creative Board zal zich specifiek richten op inhoudelijke en creatieve vraagstukken.
Partnerbijdrage Stel je eigen marketingopleiding samen Net wat veel marketingprofessionals zoeken in een sector waar 'one size fits all' al lang niet meer geldt.
Partnerbijdrage Bijna de helft van de Nederlanders wordt beïnvloed door kerstadvertenties Gebruik de laatste onderzoeksinzichten om jouw merk bovenaan de kerstverlanglijstjes van Nederlanders te krijgen.
Media Podcast voor de Week: The Good Whale Marvin Jacobs van Airborne tipt elke maandagochtend een nieuwe podcast waarmee je de week vooruit kunt.
Contentmarketing Trending deze week: van 'keiharde bars' naar polonaise op de bar De nieuwste trend? Nederlandse rapnummers die worden omgetoverd tot échte meezingers. Door contrast en nostalgie is deze trend een succes.
Bureaus Crocodile Agency aan de slag voor Verkade en Sultana Het gaat om 'below the line'-activiteiten. De samenwerking met TBWA blijft bestaan.
Artificial Intelligence Met AI, maar zonder ziel? Rik Ledder, voorzitter van VIA en ceo van TBWA\Neboko, deelt maandelijks op Adformatie.nl wat hem opvalt in de reclame-industrie.
Diversiteit Nieuw onderzoek naar DE&I van start De resultaten moeten nog vóór de zomer bekend worden.
Merkstrategie Category Entry Points ontleed: hoe ze écht bijdragen aan groei Meer CEP’s betekent niet automatisch meer groei. Lees hoe je de juiste kiest en veelgemaakte fouten vermijdt.
Bureaus Menzis keert terug bij N=5 na pitch, neemt afscheid van Roorda De zorgverzekeraar werkte sinds 2019 met Roorda samen. Het eerste werk van N=5 moet later dit jaar uitkomen.
Premium Carriere Een Mooij gesprek met... Charles Huijskens Rocco Mooij praat met bijzondere mensen uit de wereld van communicatie, marketing en reclame. Ditmaal met oud-journalist Charles Huijskens.
Premium PR Charles is vrij Wie ben je als je niet meer in de eredivisie werkt? Rocco Mooij interviewde Charles Huijskens en zag een vrij man.
Design ADCN stelt nieuw creatief bestuur aan Deze nieuwe Creative Board zal zich specifiek richten op inhoudelijke en creatieve vraagstukken.
Partnerbijdrage Stel je eigen marketingopleiding samen Net wat veel marketingprofessionals zoeken in een sector waar 'one size fits all' al lang niet meer geldt.
Partnerbijdrage Bijna de helft van de Nederlanders wordt beïnvloed door kerstadvertenties Gebruik de laatste onderzoeksinzichten om jouw merk bovenaan de kerstverlanglijstjes van Nederlanders te krijgen.
Media Podcast voor de Week: The Good Whale Marvin Jacobs van Airborne tipt elke maandagochtend een nieuwe podcast waarmee je de week vooruit kunt.
Contentmarketing Trending deze week: van 'keiharde bars' naar polonaise op de bar De nieuwste trend? Nederlandse rapnummers die worden omgetoverd tot échte meezingers. Door contrast en nostalgie is deze trend een succes.
Bureaus Crocodile Agency aan de slag voor Verkade en Sultana Het gaat om 'below the line'-activiteiten. De samenwerking met TBWA blijft bestaan.
Artificial Intelligence Met AI, maar zonder ziel? Rik Ledder, voorzitter van VIA en ceo van TBWA\Neboko, deelt maandelijks op Adformatie.nl wat hem opvalt in de reclame-industrie.
Diversiteit Nieuw onderzoek naar DE&I van start De resultaten moeten nog vóór de zomer bekend worden.
Merkstrategie Category Entry Points ontleed: hoe ze écht bijdragen aan groei Meer CEP’s betekent niet automatisch meer groei. Lees hoe je de juiste kiest en veelgemaakte fouten vermijdt.
Bureaus Menzis keert terug bij N=5 na pitch, neemt afscheid van Roorda De zorgverzekeraar werkte sinds 2019 met Roorda samen. Het eerste werk van N=5 moet later dit jaar uitkomen.