Premium Carriere Maurice Ouderland: ‘Zonder sterk merk red je het hier in de VS niet’ Ouderland is Program Director World Cup 2026 & Sports Diplomacy voor de Nederlandse ambassade in de VS. Hoe vergaat het hem overseas?
Merkstrategie Nieuw product. Gelukt? Dyson 02 Probiotic In ‘Nieuw product. Gelukt?’ worden nieuwe producten beoordeeld. Reinigt dit probiotische reinigingsmiddel voor harde vloeren naar behoren?
Partnerbijdrage Een publiek merk is ook gewoon een merk iO interviewt Havenbedrijf Rotterdam en Tergooi Medisch Centrum over merk, reputatie en communicatie in de publieke sector.
Partnerbijdrage Positieve perceptie voor de Nederlandse Golf Federatie door breed bereik gekoppeld aan opvallende content Zo kreeg de Nederlandse Golf Federatie een positieve perceptie door middel van een branded content campagne.
Campagnes Bescheiden bibliotheekcampagne zet aan tot gesprek CAMPAGNEPRAAT | Volgens ons panel kan 'de bieb-prof' een sexy campagne wel waarderen. Nu alleen de jongste lezers zover krijgen.
Premium Carriere Maurice Ouderland: ‘Zonder sterk merk red je het hier in de VS niet’ Ouderland is Program Director World Cup 2026 & Sports Diplomacy voor de Nederlandse ambassade in de VS. Hoe vergaat het hem overseas?
Merkstrategie Nieuw product. Gelukt? Dyson 02 Probiotic In ‘Nieuw product. Gelukt?’ worden nieuwe producten beoordeeld. Reinigt dit probiotische reinigingsmiddel voor harde vloeren naar behoren?
Partnerbijdrage Een publiek merk is ook gewoon een merk iO interviewt Havenbedrijf Rotterdam en Tergooi Medisch Centrum over merk, reputatie en communicatie in de publieke sector.
Partnerbijdrage Positieve perceptie voor de Nederlandse Golf Federatie door breed bereik gekoppeld aan opvallende content Zo kreeg de Nederlandse Golf Federatie een positieve perceptie door middel van een branded content campagne.
Campagnes Bescheiden bibliotheekcampagne zet aan tot gesprek CAMPAGNEPRAAT | Volgens ons panel kan 'de bieb-prof' een sexy campagne wel waarderen. Nu alleen de jongste lezers zover krijgen.
Premium Carriere Fractioneel werken in de marketingwereld: Carf.io springt in op groeiende behoefte aan strategische slashers Jarno Stolk en Niels Rijerse lanceren een platform voor marketingprofessionals die niet fulltime nodig zijn, maar wél het verschil maken.
Premium Effectiviteit SAN maakt shortlists ABC Accenten bekend De laatste kanshebbers voor Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en de Consistent Accent zijn bekend.
Effectiviteit SAN Accent maakt shortlists ABC Accenten bekend De laatste kanshebbers voor Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en de Consistent Accent zijn bekend.
Partnerbijdrage INretail lanceert: Het begint in de winkel Mensch ontwikkelt imagocampagne voor werken in de winkel.
Partnerbijdrage Dit is waarom je als goed doel bij Ster moet zijn Waarom je als goed doel reclame in moet zetten, en waarom vooral bij Ster? We zetten het voor je op een rij.
Media Podcast voor de Week: roadtrip naar Auschwitz Marvin Jacobs van Airborne selecteert elke maandagochtend een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Premium Carriere Fractioneel werken in de marketingwereld: Carf.io springt in op groeiende behoefte aan strategische slashers Jarno Stolk en Niels Rijerse lanceren een platform voor marketingprofessionals die niet fulltime nodig zijn, maar wél het verschil maken.
Premium Effectiviteit SAN maakt shortlists ABC Accenten bekend De laatste kanshebbers voor Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en de Consistent Accent zijn bekend.
Effectiviteit SAN Accent maakt shortlists ABC Accenten bekend De laatste kanshebbers voor Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en de Consistent Accent zijn bekend.
Partnerbijdrage INretail lanceert: Het begint in de winkel Mensch ontwikkelt imagocampagne voor werken in de winkel.
Partnerbijdrage Dit is waarom je als goed doel bij Ster moet zijn Waarom je als goed doel reclame in moet zetten, en waarom vooral bij Ster? We zetten het voor je op een rij.
Media Podcast voor de Week: roadtrip naar Auschwitz Marvin Jacobs van Airborne selecteert elke maandagochtend een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Premium Artificial Intelligence Verandert ons zoekgedrag door de komst van AI? We vroegen het Thomas Mesu en Heidi Anthonis van digital agency Happy Horizon, en SEO-expert Marco Bouman.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet Van social listeningtools tot deep research: het gebruik van AI is inmiddels gemeengoed. Drie experts geven duiding.
Artificial Intelligence De concrete (en strategische) voordelen van AI voor marketing ‘Veel marketeers gebruiken AI nog vooral om sneller méér content te maken, maar dat is precies wat je níet moet doen.’
Customer Experience Nederlandse consument loopt in Europa voorop met AI-shopping 70% van de shoppers ziet AI bovendien als nuttig hulpmiddel bij het optimaliseren van hun loyaliteitspunten.
Bureaus De strijd om het prijskaartje: hoe creative tech de verhoudingen binnen bureaus op scherp zet
Contentmarketing Trending deze week: Instagram’s Edits vs CapCut Instagram lanceert Edits: een alles-in-één video-app als alternatief voor CapCut. Zonder watermerk, gebouwd voor Reels. Het proberen waard.
Premium Campagnes Wakker Dier richt pijlen op 'harteloos' FrieslandCampina en meer campagnes Ook Allianz Direct, Cineville, Bibliotheekplaza, Lipton Icea Tea en EY spelen zichzelf in de kijker met opvallend werk.
Premium Merkstrategie Hoe een zorgverzekeraar en een zonnebrandmerk samen strijden tegen huidkanker Nederland kent het hoogste aantal huidkankergevallen van Europa. Tijd om in te grijpen, vonden Zilveren Kruis en zonnebrandmerk Tenue Soleil
Partnerbijdrage Waar bevinden Category Entry Points (CEPs) zich in de brand funnel? CEPs versterken je merk in de upper funnel en verhogen conversie. Aan welk merk denk je bijvoorbeeld als we zeggen: ‘4 uur..’?
Partnerbijdrage Consumenten verkiezen fysieke winkels boven online winkelen Speel als retailer in op de trends in de retailbranche van 2025.
Premium Bureaus SuperRebel, The Best Social en Today’s Milk samen verder Natascha van den Ende (managing director) en Lodewijk Varossieau (chief creative officer) lichten de plannen toe.
Premium Bureaus Dentsu Creative wint social-pitch Volkswagen Het automerk stapt over van Boomerang Agency.
Premium Customer Experience Koningsdag 2025: het Kraampje van Koophandel, de hoge nood van Hema en meer activaties Ook Bolletje, Fritz-Kola, Tikkie en Staatsloterij presenteren koninklijke creaties.
Premium Merkstrategie Laura Melenhorst (lollymerk Suckers): 'Nieuwsgierigheid is geen luxe, maar een businessmodel’ Hoe verover je als nieuw merk een plek tussen gevestigde namen? De jonge ondernemer Laura Melenhorst heeft het antwoord.
Premium Bureaus Kamer van Koophandel kiest New Era Consultancy Een 'aanbestedingsprocedure' ging hieraan vooraf. De samenwerking met N=5 blijft bestaan.
Premium Carriere Communicatie bij Rijksoverheid daalt licht in omvang, de zware ingrepen komen nog Waarnemend voorzitter VoRa Wim van der Weegen over de ‘krimpkeuzes’ van communicatie bij het Rijk.
Premium Bureaus Zorgverzekeraar CZ kiest voor Ace na pitch CZ werkte tot voor kort met Havas samen. Ook is Ace aangesteld als het nieuwe 'lead agency' van Schiphol.
Contentmarketing Trending deze week: Instagram’s Edits vs CapCut Instagram lanceert Edits: een alles-in-één video-app als alternatief voor CapCut. Zonder watermerk, gebouwd voor Reels. Het proberen waard.
Premium Campagnes Wakker Dier richt pijlen op 'harteloos' FrieslandCampina en meer campagnes Ook Allianz Direct, Cineville, Bibliotheekplaza, Lipton Icea Tea en EY spelen zichzelf in de kijker met opvallend werk.
Premium Merkstrategie Hoe een zorgverzekeraar en een zonnebrandmerk samen strijden tegen huidkanker Nederland kent het hoogste aantal huidkankergevallen van Europa. Tijd om in te grijpen, vonden Zilveren Kruis en zonnebrandmerk Tenue Soleil
Partnerbijdrage Waar bevinden Category Entry Points (CEPs) zich in de brand funnel? CEPs versterken je merk in de upper funnel en verhogen conversie. Aan welk merk denk je bijvoorbeeld als we zeggen: ‘4 uur..’?
Partnerbijdrage Consumenten verkiezen fysieke winkels boven online winkelen Speel als retailer in op de trends in de retailbranche van 2025.
Premium Bureaus SuperRebel, The Best Social en Today’s Milk samen verder Natascha van den Ende (managing director) en Lodewijk Varossieau (chief creative officer) lichten de plannen toe.
Premium Bureaus Dentsu Creative wint social-pitch Volkswagen Het automerk stapt over van Boomerang Agency.
Premium Customer Experience Koningsdag 2025: het Kraampje van Koophandel, de hoge nood van Hema en meer activaties Ook Bolletje, Fritz-Kola, Tikkie en Staatsloterij presenteren koninklijke creaties.
Premium Merkstrategie Laura Melenhorst (lollymerk Suckers): 'Nieuwsgierigheid is geen luxe, maar een businessmodel’ Hoe verover je als nieuw merk een plek tussen gevestigde namen? De jonge ondernemer Laura Melenhorst heeft het antwoord.
Premium Bureaus Kamer van Koophandel kiest New Era Consultancy Een 'aanbestedingsprocedure' ging hieraan vooraf. De samenwerking met N=5 blijft bestaan.
Premium Carriere Communicatie bij Rijksoverheid daalt licht in omvang, de zware ingrepen komen nog Waarnemend voorzitter VoRa Wim van der Weegen over de ‘krimpkeuzes’ van communicatie bij het Rijk.
Premium Bureaus Zorgverzekeraar CZ kiest voor Ace na pitch CZ werkte tot voor kort met Havas samen. Ook is Ace aangesteld als het nieuwe 'lead agency' van Schiphol.