Overslaan en naar de inhoud gaan

INretail lanceert: Het begint in de winkel

Mensch ontwikkelt imagocampagne voor werken in de winkel.
Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Het begint in de winkel
Het begint in de winkel

Koninklijke INretail, de brancheorganisatie voor ruim 13.000 winkels in de non-food retail, is een campagne gestart om het imago van werken in de winkel te verbeteren. De levendige campagne, volledig gevoerd door eigen medewerkers uit de sector, toont aan dat werken in de winkel een enorme kickstart, of doorstart, van je carrière is.

Winkels zijn belangrijk voor de leefbaarheid van onze steden en dorpen. Ze stimuleren de lokale economie, de sociale samenhang en fijn wonen. Om dat zo te houden, zijn veel mensen nodig. Maar die hebben vaak een beperkt beeld van werken in de winkel.

Om starters, overstappers en herintreders te interesseren voor werken in de retail, laat de campagne daarom zien hoe dynamisch, leuk en leerzaam werken in de winkel is. De winkel leert je goed samenwerken, omgaan met klanten en jezelf beter kennen. Je doet er bijzondere ervaringen op en ontwikkelt er (sociale) vaardigheden, waar je je leven lang wat aan hebt. De campagneregel Het begint in de winkel benadrukt dit.

In de campagne komen veel verschillende mensen aan het woord – uit de drie doelgroepen, maar ook ceo’s die hun succesvolle carrière ooit in de winkel zijn begonnen. Allemaal vertellen ze hun unieke, diverse en kleurrijke verhalen in de podcast ‘Het begint in de winkel’ en interviews, waarvan de eerste afleveringen zijn gelanceerd op verschillende podcastplatforms en op de campagnesite hetbegintindewinkel.nl.

In 2025 wordt de campagne verder landelijk uitgerold en is zichtbaar in de Nederlandse winkelstraten via DOOH, en via online en sociale kanalen.

Campagne overzicht INretail

Credits
INretail: Barbara Geerlings, Joyce Verdijk, Merel van Hees
Bureau: Mensch Creative Agency
Productie: Coen Rozendaal, Made by Lions, Joni Israeli
Media: De Brandmannen

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in