
Koninklijke INretail, de brancheorganisatie voor ruim 13.000 winkels in de non-food retail, is een campagne gestart om het imago van werken in de winkel te verbeteren. De levendige campagne, volledig gevoerd door eigen medewerkers uit de sector, toont aan dat werken in de winkel een enorme kickstart, of doorstart, van je carrière is.
Winkels zijn belangrijk voor de leefbaarheid van onze steden en dorpen. Ze stimuleren de lokale economie, de sociale samenhang en fijn wonen. Om dat zo te houden, zijn veel mensen nodig. Maar die hebben vaak een beperkt beeld van werken in de winkel.
Om starters, overstappers en herintreders te interesseren voor werken in de retail, laat de campagne daarom zien hoe dynamisch, leuk en leerzaam werken in de winkel is. De winkel leert je goed samenwerken, omgaan met klanten en jezelf beter kennen. Je doet er bijzondere ervaringen op en ontwikkelt er (sociale) vaardigheden, waar je je leven lang wat aan hebt. De campagneregel Het begint in de winkel benadrukt dit.
In de campagne komen veel verschillende mensen aan het woord – uit de drie doelgroepen, maar ook ceo’s die hun succesvolle carrière ooit in de winkel zijn begonnen. Allemaal vertellen ze hun unieke, diverse en kleurrijke verhalen in de podcast ‘Het begint in de winkel’ en interviews, waarvan de eerste afleveringen zijn gelanceerd op verschillende podcastplatforms en op de campagnesite hetbegintindewinkel.nl.
In 2025 wordt de campagne verder landelijk uitgerold en is zichtbaar in de Nederlandse winkelstraten via DOOH, en via online en sociale kanalen.

Credits
INretail: Barbara Geerlings, Joyce Verdijk, Merel van Hees
Bureau: Mensch Creative Agency
Productie: Coen Rozendaal, Made by Lions, Joni Israeli
Media: De Brandmannen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid