Overslaan en naar de inhoud gaan

Een veilig thuis begint bij jou

Mensch ontwikkelt arbeidsmarktcampagne voor het Landelijk Netwerk Veilig Thuis.
Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Veilig Thuis video
Veilig Thuis video

Als het over huiselijk geweld of kindermishandeling gaat, gaat het over Veilig Thuis. Vanuit het Landelijk Netwerk Veilig Thuis (LNVT) is voor 25 regionale Veilig Thuis organisaties een centrale arbeidsmarktcampagne ontwikkeld om een stevig beeld neer te zetten van de organisatie.

Sommige verhalen ontnemen je de adem, zorgen voor een druk op je borst, laten je vertwijfeld achter. Een verhaal over huiselijk geweld of kindermishandeling is doordrenkt met deze onmacht. Huiselijk geweld of kindermishandeling ontstaat nooit zomaar en verdwijnt ook nooit zomaar. Toch worden er van Veilig Thuis medewerkers vaak wonderen verwacht, dat ze door de weerstand heen breken, handelen binnen korte tijd, altijd rechtop blijven staan. Mensch bakt in de nieuwe arbeidscampagne dan ook geen zoete broodjes. Werken bij Veilig Thuis is een roeping. Dat kan niet iedereen.

Hulp die niet kan wachten
Het beeld van werken binnen een Veilig Thuis organisatie, 25 verspreid over Nederland, is uiteenlopend en lang niet altijd positief. Zo blijkt uit onderzoek van Veilig Thuis en uit de interviews die Mensch in het veld hield. En dat in een toch al krappe arbeidsmarkt. De tekorten bij Veilig Thuis dreigden op te lopen. Dat wringt bij een organisatie waar hulp niet uitgesteld kan worden. Daarom sloegen de Veilig Thuis organisaties de handen ineen om hun positie op de arbeidsmarkt te verbeteren. Na een korte pitch kreeg Mensch de opdracht.

Campagne overzicht

Als het om mensen gaat
Om voorbij de aannames en tot de kern van het werk van Veilig Thuis organisaties te komen, ging Mensch vervolgens uitvoeriger in gesprek. De bevindingen werden teruggeven in een manifest dat er niet om heen draaide. Dit werk is niet voor iedereen. Het is topsport. Daar moet je echt klaar voor zijn. Een boodschap die aansluit bij de diepe motivatie die mensen vaak voelen. Het moeilijke werk van Veilig Thuis wordt meer dan eens als een roeping gezien om onmacht te keren. Hoe zwaar en confronterend ook. Veilig Thuis is dé autoriteit en nergens anders in het veld heb je de kans om het verschil te maken op het moment dat het echt onveilig is. Dat weegt op tegen de druk, de verwachtingen, de weerstand. Tegen de heftigheid om iedere dag met geweld bezig te zijn. En topsport bleek ook teamsport. Bij Veilig Thuis sta je er nooit alleen voor.

Een veilig thuis begint bij jou
In de wetenschap dat moeilijk werk makkelijk werft, bracht Mensch het gewicht van het werk ook terug in de campagne. De uitingen draaien er niet omheen: dit vak moet je kunnen. Subtiel wordt de betekenis van het werk gevat door klanken en beeld tijdens het afspelen van de uitingen lichter te maken. Afsluitend klinkt de oproep “een veilig thuis begint bij jou.” Nadrukkelijker wordt er in iedere uiting inhoud gegeven aan het werk. De campagne deelt situaties en afwegingen waar je mee te maken krijgt. Deelt de ervaringen van medewerkers. Altijd zo gesteld dat je als kijker jezelf de vraagt stelt: ben ik er klaar voor? Het antwoord: een veilig thuis begint bij jou.

werkenbijveiligthuis.nl

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in