
Zorgverzekeraar CZ heeft na een uitgebreid pitchtraject voor Ace gekozen als zijn nieuwe lead agency. Het Amsterdamse reclamebureau kwam met het sterkste antwoord op het 'geïntegreerde vraagstuk' van de verzekeraar, aldus CZ zelf.
Na de kennismakingsronde heeft een select aantal bureaus een briefing gekregen, waarna in maart de presentaties hebben plaatsgevonden. In de laatste ronde waren er nog drie bureaus in de race voor het account - welke dit naast Ace zijn, is niet bekend. Er was geen externe pitchbegeleider bij betrokken.
Vacatures
Adviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBAce wordt zodoende verantwoordelijk voor de nieuwe merkpositionering, merkcreatie en de doorvertaling naar campagnes, communicatie en social- en digitale touchpoints van CZ. Ook heeft het werk van Ace als geïntegreerd bureau voor onder meer ABN Amro en YoungCapital de doorslag gegeven, meldt CZ.
Havas
Tot voor kort was Havas het creatief bureau van CZ, het ziet ernaar uit dat die samenwerking met de keuze voor Ace is beëindigd. Wel werkt CZ nog samen met mediabureau Mindshare.
CZ is een van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en heeft volgens eigen telling bijna vier miljoen Nederlanders als klant. Het eerste werk van de hand van Ace voor CZ moet na de zomer het levenslicht zien.
Harm Balvers, head of strategy bij Ace: 'CZ staat voor een mooie uitdaging. Hoe valt de zorgverzekeraar op in een markt waar dienstverlening én communicatie nauwelijks onderscheidend zijn? We zijn trots dat we voor zo'n sterk Nederlands merk een nieuwe positionering mogen ontwikkelen.'
Schiphol
Ace is ook recentelijk aangesteld als het nieuwe lead agency van Schiphol. Het betekent dat de samenwerking met TBWA\Neboko, sinds 2019 het vaste reclamebureau van Schiphol, is beëindigd. Het eerste werk van de hand van Ace voor Schiphol moet -net als voor CZ- na de zomer uitkomen.
Het lijkt het reclamebureau thans voor de wind te gaan. Recentelijk mocht het ook foodmerk Hak als nieuwe klant tot zijn portfolio rekenen en bij de ADCN Awards vorige week stond Ace bovenaan het bureauklassement, met onder meer drie Lampen voor YoungCapital. Ook is Ace kandidaat voor Bureau van het Jaar bij de aankomende SAN Accent. Toch komt het succes niet uit de lucht vallen; in een uitgebreid interview met Adformatie eerder dit jaar lichtte oprichter Rogier IJzermans de uitgestippelde koers toe.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee