Zonder designarchitectuur loop je het risico een inconsistent en onduidelijk merk te creëren
Hoe meer een bedrijf communiceert of opduikt in lijstjes, hoe meer de vraag naar geloofwaardigheid zich opdringt.
Het ontsluiten van data is noodzakelijk voor een meer shopper-centrische aanpak.
Ivo Kleppe duikt dieper in op René Repko’s Rituals-verhaal tijdens het Grote Marketing Congres
Als je goed genoeg luistert, dan groei je vanzelf.
'Hoe terecht is de opwinding over vanwege privacy-issues in opspraak geraakte organisaties en hoe breed wordt die discussie in de samenleving eigenlijk gedragen?' vragen Ed Kassens en Marielle van der Zwan zich af.
'Het is prima dat er in Nederland en Europa regels zijn omtrent de privacy van gegevens. Echter, deze regels worden gemaakt door mensen van een ‘oude’ generatie waarbij vooral de angst regeert', vinden Ed Kassens en Marielle van der Zwan
'Bij groei denk je als marketeer vaak aan meer. Aan méér proposities, méér campagnes, méér korting en méér conversie. Het zijn de randvoorwaarden om in business te blijven. Maar, het is wat anders dan groei.'
Er zijn twee hoofdwegen die tot marktleiderschap leiden. Meer smaken zijn er niet.
Hoe is het om als marketeer met Maasai-vrouwen in Kenia te werken? Liselotte Vaessen blogt over haar ervaringen.
Native advertising wordt geroemd en genoemd als antwoord op 'bannerblindheid' bij het gebruik van traditionele display advertenties. Koop pleit ervoor om affiliate marketing als een vorm van native advertising te beschouwen.
Voor online display worden tegenwoordig steeds vaker specialisten ingevlogen om de mogelijkheden van technologie en data optimaal in te vullen.
Ik ben gek op hypes.
We willen veel weten over de wereld om ons heen en nemen niet langer genoegen met krant en journaal als zender van informatie.
Niet de retailer, niet de leverancier, maar de shopper heeft macht (en regie).
De TrendRede 2015 wordt dit jaar op 9 september uitgesproken. De 12 aangesloten Trendredenaren geven op deze site alvast een voorzet op de inhoud. Deze keer: Carl Rohde.
Over de rol van de marketeer in de evolutie naar een optimale dienstverlening.