Overslaan en naar de inhoud gaan

De belangrijkste retailmarketingkwesties voor 2007

Volgens trendanalist Phil Lempert is de consument dit jaar ouder, slimmer, (on)gezonder, groener en diverser dan ooit. Lempert signaleert…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
  • De eerste babyboomers gaan met pensioen, en ze besteden veel meer geld dan hun voorgangers. Daarnaast is de kans groot dat ze na hun pensioen uit financiële overwegingen door blijven werken, met als gevolg: rijpere werknemers in de retailbranche.
  • De consument heeft de touwtjes in handen, met dank aan de mobiele technologie en andere digitale gadgets. Winkels moeten het hebben van personeel dat nog nét iets meer weet dan de slimme consument.
  • Overgewicht, kanker, hart- en vaatziekten nemen toe; dus gezondheid is één van de belangrijkste issues.
  • Massamarketing is passé. Diversiteit in leeftijd, etniciteit, inkomen en mediakeuze bepalen de consumptie door en dus ook de communicatie met de consument.
  • Groen is hot. Steeds meer mensen kopen ecoproducten: biologische levensmiddelen, hybride auto’s en milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen. En ze verwachten dat retailers ook ‘schone’ zaken doen.

Bron: Progressive Grocer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in