
Deze zijn:
- De eerste babyboomers gaan met pensioen, en ze besteden veel meer geld dan hun voorgangers. Daarnaast is de kans groot dat ze na hun pensioen uit financiële overwegingen door blijven werken, met als gevolg: rijpere werknemers in de retailbranche.
- De consument heeft de touwtjes in handen, met dank aan de mobiele technologie en andere digitale gadgets. Winkels moeten het hebben van personeel dat nog nét iets meer weet dan de slimme consument.
- Overgewicht, kanker, hart- en vaatziekten nemen toe; dus gezondheid is één van de belangrijkste issues.
- Massamarketing is passé. Diversiteit in leeftijd, etniciteit, inkomen en mediakeuze bepalen de consumptie door en dus ook de communicatie met de consument.
- Groen is hot. Steeds meer mensen kopen ecoproducten: biologische levensmiddelen, hybride auto’s en milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen. En ze verwachten dat retailers ook ‘schone’ zaken doen.
Bron: Progressive Grocer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee