Overslaan en naar de inhoud gaan

Psychologen gevraagd

Onderzoekers moeten meer op zoek naar de emoties die de consument sturen. Daarom zijn psychologen zo welkom binnen marktonderzoekbureaus.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om klanten te binden, is innovatie alleen niet genoeg. Je moet als aanbieder weten door te dringen tot het hart van de klant. Van marktonderzoekers verwachten die aanbieders in toenemende mate psychologisch inzicht om hun doelgroep te kunnen doorgronden. Met alleen maar kwantitatieve data kan een onderzoeksbureau vandaag de dag eigenlijk niet meer wegkomen.

related partner content for mobile comes here

Maar hoe moet zo’n bureau dat aanpakken? Het gaat om inzicht in de hele mens, dus niet alleen in de consument. Daarom pleit Sanjay Nazerali van bureau The Depot hartstochtelijk voor meer psychologen onder marktonderzoekers. Want wat is nu de praktijk? Een jonge historicus of socioloog leidt een groepsdiscussie met jongeren. Maar weet hij/zij puberende jongens zover te krijgen dat ze hun ware emoties uiten? Waarschijnlijk niet. Een goed opgeleide psycholoog is daarin getraind.

De marktonderzoeker moet in de toekomst uitgroeien tot een spirituele gids. Die weet hoe merken eraan bij kunnen dragen dat consumenten goed door hun adolescentie rollen, en hun eerste jaren van ouderschap. En dat ze door diezelfde merken zelfs, jawel, de ultieme fase van zelfverwezenlijking (denk aan Maslov!) bereiken.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in