Psychologen gevraagd
Om klanten te binden, is innovatie alleen niet genoeg. Je moet als aanbieder weten door te dringen tot het hart van de klant. Van marktonderzoekers verwachten die aanbieders in toenemende mate psychologisch inzicht om hun doelgroep te kunnen doorgronden. Met alleen maar kwantitatieve data kan een onderzoeksbureau vandaag de dag eigenlijk niet meer wegkomen.
Maar hoe moet zo’n bureau dat aanpakken? Het gaat om inzicht in de hele mens, dus niet alleen in de consument. Daarom pleit Sanjay Nazerali van bureau The Depot hartstochtelijk voor meer psychologen onder marktonderzoekers. Want wat is nu de praktijk? Een jonge historicus of socioloog leidt een groepsdiscussie met jongeren. Maar weet hij/zij puberende jongens zover te krijgen dat ze hun ware emoties uiten? Waarschijnlijk niet. Een goed opgeleide psycholoog is daarin getraind.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe marktonderzoeker moet in de toekomst uitgroeien tot een spirituele gids. Die weet hoe merken eraan bij kunnen dragen dat consumenten goed door hun adolescentie rollen, en hun eerste jaren van ouderschap. En dat ze door diezelfde merken zelfs, jawel, de ultieme fase van zelfverwezenlijking (denk aan Maslov!) bereiken.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid