Overslaan en naar de inhoud gaan

Betere service online hard nodig

E-tailers moeten hoognodig investeren in betere dienstverlening.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online winkelen groeit onstuitbaar, en niettemin gaat het slecht met de e-commerce. Vanwaar die paradox? Consumenten willen wel online kopen, maar verlangen steeds betere dienstverlening. En daar schort het nog wel eens aan.

related partner content for mobile comes here

Elk jaar lezen we in december dat de cijfers voor online kerstinkopen opnieuw explosief stijgen, en elk jaar in januari moeten we weer lezen dat e-tailers de vraag niet aankonden. In Engeland alleen al zijn e-tailers daardoor vorig jaar 250 miljoen pond aan verkoop misgelopen. Vaak doordat de site op cruciale momenten niet functioneerde. Dat hebben bedrijven zelf vaak niet eens in de gaten, zij letten alleen op of de server up of down is; het misgaan van individuele transacties ontgaat hen. De consument haakt dan snel af, en vooral mannen zijn weinig bereid geduld te betrachten.

Slechts één op de vijf geeft een slecht presterende site een tweede kans. Webshops hebben welgeteld 30 seconden om de consument voor zich te winnen. Recent onderzoek laat zien dat driekwart van de bezoekers zo lang wil wachten op het laden van een site, en anders naar een concurrent verdwijnt. Ook met de communicatie is het niet best. Slechts de helft van de Britse online retailers antwoordt binnen 72 uur op vragen; 30 procent antwoordt helemaal niet.

Bron: Direct Response

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in