Betere service online hard nodig


Online winkelen groeit onstuitbaar, en niettemin gaat het slecht met de e-commerce. Vanwaar die paradox? Consumenten willen wel online kopen, maar verlangen steeds betere dienstverlening. En daar schort het nog wel eens aan.
Elk jaar lezen we in december dat de cijfers voor online kerstinkopen opnieuw explosief stijgen, en elk jaar in januari moeten we weer lezen dat e-tailers de vraag niet aankonden. In Engeland alleen al zijn e-tailers daardoor vorig jaar 250 miljoen pond aan verkoop misgelopen. Vaak doordat de site op cruciale momenten niet functioneerde. Dat hebben bedrijven zelf vaak niet eens in de gaten, zij letten alleen op of de server up of down is; het misgaan van individuele transacties ontgaat hen. De consument haakt dan snel af, en vooral mannen zijn weinig bereid geduld te betrachten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSlechts één op de vijf geeft een slecht presterende site een tweede kans. Webshops hebben welgeteld 30 seconden om de consument voor zich te winnen. Recent onderzoek laat zien dat driekwart van de bezoekers zo lang wil wachten op het laden van een site, en anders naar een concurrent verdwijnt. Ook met de communicatie is het niet best. Slechts de helft van de Britse online retailers antwoordt binnen 72 uur op vragen; 30 procent antwoordt helemaal niet.
Bron: Direct Response
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid