O ja, de voorspellingen voor 2006 waren?
Voorspellende onderzoeken en trendverwachtingen zijn eigenlijk alleen leuk als ze controleerbaar zijn. Dus als je later nog eens nagaat wat ervan klopte. Wij journalisten falen deerlijk op dit gebied. Aardig van Salzamn vind ik dat ze haar voorspellingen op haar eigen website zet, zodat je er nog eens fronsend doorheen kan.
De voorspellingen voor 2006 met een ongenuanceerd oordeel, graag ingeruild voor uw slimmere blik:
1. Sex as hot button: Was er eentje voor de VS, maar volgens mij ging het zo ver niet. Wel een FCC-zaak van omroepen tegen de rigide regels voor seks op tv.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta2. Appreciating authenticity: is originaliteit is bezig het sterrendom te verdringen. In Nederland: exit mevrouw Maasland, dus wel.
3. The timelessness of India and China: beetje onzin, geen volk is meer op consumptie gericht dan de Chinezen. Confusius zet de toon er al lang niet meer.
4. Downtime and downspace are disappearing: niets nieuws onder de zon, al jaren bezig.
5. Natural disasters spark eco-awareness: de beste voorspelling voor 2006, maar met de hulp van Al Gore!.
6. Living with Islam: of botweg niet, he partij voor de Vrijheid?
7. Personal control freaks: onvrede van consumenten wordt de norm. Aardig gezien.
8. Brand sluts: het merk doet er steeds minder toe voor een aantal groepen, die opportunistisch kopen. Wat denkt u?
9. Questioning the costs of mobility: zou tijd worden in Nederland om dit eens te gaan beseffen. Toch?
10. Pondering the next pandemic: een misser, nergens last van gehad, wij bofferds.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid