
De omzet via e-commerce van Nederlandse bedrijven ligt nu duidelijk onder het Europees gemiddelde, zo becijfert het CBS. In 2005 werd ruim 9 procent van de omzet van alle Nederlandse bedrijven behaald uit online verkopen, zowel aan bedrijven als aan particulieren. Dit is bijna een verdrievoudiging ten opzichte van 1999.
De grootste stijging was er tussen 1999 en 2001. Daarna nam de groei af tot ongeveer een half procentpunt per jaar. E-commerce heeft daarmee nog niet de omvang bereikt die een aantal jaren geleden werd verwacht. Het lijkt erop dat er nieuwe impulsen nodig zijn om e-commerce verder te laten groeien, zo concludeert het onderzoeksbureau.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensIn Nederland speelt e-commerce de grootste rol in de industrie. In de jaren 2004-2005 lag het aandeel e-commerce hier op 13 procent van de omzet. Ook in de handel en in de bedrijfstak vervoer, opslag en communicatie wordt een relatief groot deel van de omzet behaald via elektronische verkopen. Van deze drie bedrijfstakken kende vooral de handel sinds 2001 een duidelijke toename van de e-commerce.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee