Overslaan en naar de inhoud gaan

AFM vindt voorlichting financiële producten ondermaats

Een dag nadat de nieuwe ronde van de Financiële Bijsluiter campagne van start is gegaan, bracht de Autoriteit Financiële Markten (AFM)…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

AFM vindt de naleving van de nieuwe wetgeving onvoldoende. "Waar nodig zullen we handhavend optreden," aldus de waakhond tegenover ANP. AFM wijst erop dat recent wetgeving is ingevoerd die duidelijke eisen stelt aan onder meer reclames, offertes en productvoorwaarden. Ook de Financiële Bijsluiter, waarin het risico van het product wordt aangegeven, maakt daarvan deel uit.

related partner content for mobile comes here

De derde ronde van de campagne voor de nieuwe Financiële Bijsluiter, die de overheid per 1 oktober 2006 verplicht heeft gesteld, ging op 5 december jl. van start.

De drie spotjes waarin de Financiële Bijsluiter wordt aanbevolen voor een hogere hypotheek (keukenscène), een levensloopbeleggingsverzekering (sportschoolscène) en een beleggingshypotheek (terrasscène) zijn weer te bekijken op alle grote commerciële en publieke omroepen.

Na onderzoek onder het Nederlandse publiek is de boodschap in het tweede gedeelte van de commercial iets aangepast. Samen met de advertenties in vrouwenbladen en redactionele stukjes in huis-aan-huis kranten moet de tv-campagne ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen weten dat de nieuwe Financiële Bijsluiter inzicht geeft in kosten, rendement en risico's van complexe financiële producten en dat het met de nieuwe Financiële Bijsluiter eenvoudig is om verschillende producten te vergelijken. De tv-campagne loopt tot en met 18 december.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in