AFM vindt voorlichting financiële producten ondermaats
AFM vindt de naleving van de nieuwe wetgeving onvoldoende. "Waar nodig zullen we handhavend optreden," aldus de waakhond tegenover ANP. AFM wijst erop dat recent wetgeving is ingevoerd die duidelijke eisen stelt aan onder meer reclames, offertes en productvoorwaarden. Ook de Financiële Bijsluiter, waarin het risico van het product wordt aangegeven, maakt daarvan deel uit.
De derde ronde van de campagne voor de nieuwe Financiële Bijsluiter, die de overheid per 1 oktober 2006 verplicht heeft gesteld, ging op 5 december jl. van start.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe drie spotjes waarin de Financiële Bijsluiter wordt aanbevolen voor een hogere hypotheek (keukenscène), een levensloopbeleggingsverzekering (sportschoolscène) en een beleggingshypotheek (terrasscène) zijn weer te bekijken op alle grote commerciële en publieke omroepen.
Na onderzoek onder het Nederlandse publiek is de boodschap in het tweede gedeelte van de commercial iets aangepast. Samen met de advertenties in vrouwenbladen en redactionele stukjes in huis-aan-huis kranten moet de tv-campagne ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen weten dat de nieuwe Financiële Bijsluiter inzicht geeft in kosten, rendement en risico's van complexe financiële producten en dat het met de nieuwe Financiële Bijsluiter eenvoudig is om verschillende producten te vergelijken. De tv-campagne loopt tot en met 18 december.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid