Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers schuiven budget richting mobiel

Procter & Gamble, Microsoft en andere adverteerder reserveren volgend jaar een klein stukje van hun marketingbudget voor acties op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Je zou deze verschuiving kunnen opvatten als een teken dat het mobiele marketingkanaal een beetje volwassen begint te worden.
Grote adverteerders beginnen het mobieltje serieus te nemen als advertentiekanaal, zo bericht Adage. Procter & Gamble bijvoorbeeld. De fabirkant won een tijdje terug de allereerste Overall Excellence award, georganiseerd door de Mobile Marketing Association, en heeft nu Ad Lab ontwikkeld, een educatieprogramma voor brandmanagers waarin geleerd wordt om beter om te gaan met de mogelijkheden van mobiele video en sms.

related partner content for mobile comes here

Grote bedrijven pakken het nieuwe kanaal dus op, maar de meeste marketeers willen de sprong in het mobiele kanaal pas wagen als aan een aantal randvoorwaarden is gedaan, te weten duidelijkheid rond privacy, betere meetsystemen en voldoende kennis en kunde bij de mediabureaus.
Jupiter Research onderzocht recent de vraag naar mobile marketing en vond uit dat 22 procent van de bedrijven die online adverteren, zich ook bezig houden met mobile marketing. De onderzoekers voorspellen dat mobiele advertentiebestedingen de komende vijf jaar zullen verdubbelen, van een verwachte 1,4 miljard dollar dit jaar tot 2,9 miljard dollar in 2011.
Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in