Overslaan en naar de inhoud gaan

Lokaal nog prijzenoorlog supers

De nieuwe eigenaren van de tientallen nieuwe verkochte Edah- en Konmar-winkels gaan met plaatselijke prijs- en spaaracties proberen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee zet de prijzenoorlog tussen supermarkten zich dit jaar plaatselijk voort, zo blijkt uit een artikel van het Nederlands Dagblad. ´In 2007 is sprake van forse verdringingsmarkt’, voorspelt directeur Jaap Lagerweij van Sperwer. Het concern achter de Plus-supermarkten heeft ruim tachtig Edah’s gekocht. ´Verhalen dat de prijzenoorlog voorbij is, gaan er bij mij niet in. Er zal lokaal op prijs worden geconcurreerd.

related partner content for mobile comes here

Albert Heijn kondigde eind vorig jaar het einde aan van de landelijke prijzenoorlog. Grote concurrent Laurus is zo verzwakt dat die zijn Edah- en Konmar-winkels heeft moeten verkopen.
Joop Holla, directeur van marktonderzoeksbureau Gfk, denkt ook dat de prijzenslag lokaal gevoerd blijft worden. ‘Edah en Konmar hadden een lage klantentrouw. De nieuwe formules zullen die klanten proberen terug te winnen door lokaal acties te organiseren. Het is afwachten wie straks de zwakkere partij worden. Op de lange termijn zullen er minder supermarktformules overblijven.’

Marktleider Albert Heijn zegt lokaal prijs- en spaaracties in te zetten als dat nodig is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in