Lokaal nog prijzenoorlog supers


Daarmee zet de prijzenoorlog tussen supermarkten zich dit jaar plaatselijk voort, zo blijkt uit een artikel van het Nederlands Dagblad. ´In 2007 is sprake van forse verdringingsmarkt’, voorspelt directeur Jaap Lagerweij van Sperwer. Het concern achter de Plus-supermarkten heeft ruim tachtig Edah’s gekocht. ´Verhalen dat de prijzenoorlog voorbij is, gaan er bij mij niet in. Er zal lokaal op prijs worden geconcurreerd.
Albert Heijn kondigde eind vorig jaar het einde aan van de landelijke prijzenoorlog. Grote concurrent Laurus is zo verzwakt dat die zijn Edah- en Konmar-winkels heeft moeten verkopen.
Joop Holla, directeur van marktonderzoeksbureau Gfk, denkt ook dat de prijzenslag lokaal gevoerd blijft worden. ‘Edah en Konmar hadden een lage klantentrouw. De nieuwe formules zullen die klanten proberen terug te winnen door lokaal acties te organiseren. Het is afwachten wie straks de zwakkere partij worden. Op de lange termijn zullen er minder supermarktformules overblijven.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMarktleider Albert Heijn zegt lokaal prijs- en spaaracties in te zetten als dat nodig is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid