Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat is verhuizen toch leuk

Welkom in dienstverlenend Nederland. Ik ben de gelukkige die ervaring mag opdoen bij de instanties voor onze verhuizing. Gelukkig kan ik de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1) Energie, de NUON: Prima overzichtelijke website, hoewel in Firefox sommige teksten wel heel erg door elkaar lopen. Na bijna alle data te hebben ingevuld voor de verhuizing, snapt het invulformulier het bij stap 4 van 5 niet meer. Toch maar bellen. Binnen minuut medewerker aan de lijn. Alles geregeld. Jammer dat het via internet niet werkt, maar voor de rest ging dit nog best makkelijk :-)

related partner content for mobile comes here

2) Internet, Planet: Een behulpzame meneer op de zakelijk desk weet mij te vertellen dat ik een fax kan sturen voor de omzetting en dat alles dan in orde komt. Ik kies voor een pakket zonder vaste lijn van KPN, maar wel met VOIP.

Een week later maar ff bellen of fax goed is aangekomen en alles nog steeds op schema loopt. Helaas moet de nog behulpzamere dame aangeven dat het gedane voorstel door behulpzame meneer 1 niet gaat werken. Ik moet alles bij de KPN regelen en pas als daar alles formeel is opgezegd en gedowngrade (6 weken verder) kan ik schijnbaar mijn ADSL opnieuw continueren. Ofwel ik ga een zenuwslopende tijd, zonder internet en concrete datum dat alles wel gaat werken, tegemoet.

Inmiddels al aantal keer KPN gebeld, maar kom er niet door. Te druk waardoor de verbinding automatisch wordt verbroken :-(

3) Post, TNTpost: Op de duidelijke website (hebben ze zelfs een prijs mee gewonnen) kom je snel bij de verhuisservice terecht. Na een kwartier noest werken deze geheel ingevuld. Toch nog even terug om iets te controleren. Shit! Alle gegevens weg. Tijdens het opnieuw invullen geef ik aan 'met twee verschillende achternamen' te verhuizen. Helaas krijg ik niet de tip dat je dan nog een keer een abonnement moet afsluiten.

Per bevestigingsmail, klantenservice@tntpost.nl, maar een reply gestuurd om dit na te vragen. Error. Kunt schijnbaar niet replyen (zet dit er dan bij!!!). Dan maar bellen met het nummer dat wordt vermeld in de mail. Na een kwartier wachten eindelijk een medewerker. Ik weet niet waar 058 ligt maar klonk heel erg als boer zoekt vrouw. Gelukkig begreep ze wel mijn ergernis dat het wel zo fatsoenlijk is om de mensen die de moeite nemen om een kwartier in de wacht te hangen even een bedankje te geven voor dit lange wachten.

De samenvatting tot nu toe van Verhuisservice BV Nederland:
NUON
website: 6
callcenter: 9

Planet
website: -
callcenter: 5

TNTpost
website: 4
callcenter: 4

De tip van Flip: Het leven zou een stuk makkelijker zijn als je als consument het recht hebt alles op te kunnen zeggen bij een verhuizing. Krant, telefoon, ADSL etc. Hierdoor kom je niet alle administratieve chaos terecht en word je (hopelijk) als nieuwe klant weer met veel egards en cadeautjes overladen?!!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in