Meest waardevolle Russische merken


De waarde van de merken is op basis van openbaar beschikbare financiële en marketing gegevens berekend. De vijf meest waardevolle merken zijn Beeline (telecommunicatie / US $ 5.943 miljoen), MTS (telecommunicatie/ US $ 5.190 miljoen), Baltika (alcoholische dranken / US $ 1.963 miljoen), Lukoil (olie / US $ 802 miljoen) en Slavneft (olie / US $ 693 miljoen).
De 10 meest waardevolle Russische merken volgens BusinessWeek en Interbrand:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de lijst met 40 meest waardevolle merken komen ook veel banken voor. Telecommunicatie is echter goed voor meer dan de helft van de totale waarde in de lijst.
BusinessWeek en Interbrand publiceerden de Russische lijst voor tweede maal. 10 Nieuwkomers werden dit jaar geteld, te weten Slavneft (olie), Rosneft (olie), Tatneft (olie), Pyaterochka (retail), Bank of Moscow (bank), Makfa (food), Rot Front (kleding), Stinol (witgoed), 32 (personal care) en Euroset (retail). Ze kwamen in de plaats van Gazelle (automotive), Sladko (kleding), Jubileinoe (kleding), Ochakovo (alcoholische dranken), Shatura (meubels), Prichuda (kleding), Balkanskaya Zvezda (tabakswaren), Sloboda (food), Wolga (automotive) en Cherniy Zhemchug (personal care). Eerder dit jaar publiceerde Interbrand de ranglijst van de meest waardevolle internationale merken, met Coca Cola (US $ 67.000 miljoen), Microsoft (US $ 56.926 miljoen), IBM (US $ 56.201 miljoen), GE (US $ 48.907 miljoen) en Intel (US $ 32.319 miljoen) in de top 5.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid