Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook ceo doet aan zoekmachinemarketing

Zoekmachinemarketing vindt steeds vaker de weg naar de directiekamer. Dat zegt althans de Amerikaanse branchevereniging van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Search Engine Marketing Professional Organization () gaf onderzoeksbureau Radar Research opdracht voor zijn jaarlijkse onderzoek naar de zoekmachinemarketingbranche, en vond uit dat search allang geen zaak meer is van de junior marketeer.

related partner content for mobile comes here

Maar liefst 90 procent van alle respondenten uit het senior management zegt dat ze de laatste tijd gemiddeld of meer bezig zijn met zoekmachinemarketingprogramma’s om de organisatie omhoog te krijgen in de zoekresultaten. Vorig jaar lag dat percentage nog op 50 procent.

Dit is een van de voorlopige uitkomsten uit het onderzoek; het finale rapport verschijnt aan het eind van dit jaar.Andere uitkomsten; 59 procent van de adverteerders heeft allereerst direct sales voor ogen als men start met zoekmachinemarketing, brand awareness wordt door 53 procent genoemd, gevolgd door lead generation (48 procent).

Bron: Clickz

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in