Overslaan en naar de inhoud gaan

De zomer kleurt oranje: adverteren rondom sportevenementen doe je bij Ster

Het lijkt wel elk jaar raak: de zomer staat bol van de topsport. Je weet wat dat betekent: volop kansen om te scoren met Oranje bij Ster.
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Adverteren rondom sportevenementen doe je bij Ster
Adverteren rondom sportevenementen doe je bij Ster

Het lijkt tegenwoordig wel elk jaar raak: de zomer staat bol van de topsport. Je weet wat dat betekent: volop kansen om te scoren met Oranje. En scoren met Oranje, dat doe je bij Ster.

Net als afgelopen jaar kunnen we ook nu weer uitkijken naar een EK voetbal, Tour de France én Olympische Spelen. Natuurlijk weer te zien én te horen op de kanalen van de NPO. Kansen voor Oranje bieden ook kansen voor jouw merk – en dat zetten we graag voor je op een rij.

Iedereen kijkt

Mooie toernooien trekken traditiegetrouw een groot publiek en dat betekent dat jouw campagnes op een enorm bereik kunnen rekenen. De toernooien zijn ‘dichtbij huis’, waardoor er geen tijdsverschil is. Alles is voor Nederlanders optimaal te volgen en dát is natuurlijk goed nieuws voor jouw campagnes.

Daarom wil jij adverteren rondom sport

Naast dat grote bereik, kan adverteren rondom sport ook je naamsbekendheid vergroten, je imago een boost geven of de koopintentie verhogen. In onze whitepaper 'presteren met sport' leer je alles over hoe je optimaal gebruik kunt maken van de kansen die sportevenementen bieden voor jouw campagne, en krijg je ook direct handvaten hoe je met je creatie het meeste uit je campagne kunt halen.

Aankomende toernooien op een rij

Er is traditiegetrouw aandacht voor diverse sporten en toernooien bij de publieke omroep. De drie grootste zetten we hieronder voor je op een rij.

Scoor met Oranje tijdens het EK Vrouwenvoetbal – juli 2025

Als eerste staat het EK Vrouwenvoetbal op de agenda. De populariteit van het vrouwenvoetbal is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Van amper 10.000 kijkers in 2016, tot een miljoenenpubliek tegenwoordig. De Oranje Leeuwinnen strijden van 2 tot en met 27 juli in Zwitserland voor de Europese titel. Er wacht hen een zware klus: groep D is direct tot ‘poule des doods’ gebombardeerd. De tegenstanders? Titelhouder Engeland, topland Frankrijk en debutant Wales. Tijdens het vorige EK speelden de Leeuwinnen ook al tegen Frankrijk in de kwartfinales – deze wedstrijd trok maar liefst 2,3 miljoen kijkers! De verwachtingen liggen dus hoog: Oranje kan ver komen, wederom een groot publiek om te bereiken en ook de (hoge) waardering van het vrouwenvoetbal straalt af op jouw merk.

Pak je kans bij de Tour de France – juli 2025

Ongeveer tegelijkertijd staat de Tour de France op de agenda. Hét wielerevenement van het jaar vindt plaats van 5 tot en met 27 juli en start dit jaar in Lille. Het belooft een spannende editie te worden, met de ‘Big Four’ (Pogačar, Vingegaard, Evenepoel en Roglič) als grootste kanshebbers voor de eindzege. NPO Radio 1 doet als enige Nederlandse radiozender – sinds 1970 – live verslag van de complete Tour de France. Vele luisteraars volgen op deze manier de Tour: radio is één van de voorkeuren als ‘volgmedium’. Radio kent lange luistertijden en met een relatief kleine investering kun je met jouw campagne groots effect behalen.

Bereid je voor op de Olympische Winterspelen – februari 2026

Technisch gezien is dit toernooi natuurlijk pas volgend jaar – van 6 tot en met 22 februari 2026 in Milaan – maar de voorbereiding tref je nu al. Zorg dat het in je jaarplannen komt en ga vast aan de slag met je campagnes. Als je overweegt een speciale Oranje-campagne te maken, doe je er goed aan onze whitepaper 'reclamecreatie: de kracht van aanpassen' eens te lezen. Zo ontdek je alle ingrediënten om een impactvolle, thematische commercial te maken. En dit is mogelijk voor elk merk, groot of klein.

Kom je nou tot de conclusie dat je beter geen Oranje-campagne kan maken? Zet dan je ‘gewone’ reclamespot in rond het moment dat je voor ogen had. Campagne voeren loont altijd. Doe jij dat wel, en je concurrentie niet? Dan sta jij al met 1-0 voor!

Scoor met Ster

Zien of horen we jouw campagne ook rondom een of meerdere van deze sporttoernooien? Scoren met Oranje, dat doe je bij Ster. Bekijk de inkoopopties op onze website en neem vooral contact op om de mogelijkheden te bespreken! Wij denken dagelijks mee met onze klanten en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. We zetten onze kennis graag voor je in en gaan samen op zoek naar de mooiste kansen.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in