Overslaan en naar de inhoud gaan

Jouw merk voor het eerst op radio of tv: vijf zaken om rekening mee te houden

Adverteren op landelijke radio en tv is een krachtige manier om je merk te laten groeien. Deze vijf zaken zijn belangrijk.
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Ster Reclame
Ster Reclame

1. Volg het 'Starten met Reclame'-stappenplan

‘Waar moet ik beginnen?’ is een veelgehoorde vraag van merken die landelijke reclame overwegen. Een duidelijk stappenplan helpt je om systematisch te werk te gaan, geeft houvast en zorgt ervoor dat je niets over het hoofd ziet.

Ster heeft zo’n stappenplan ontwikkeld. Het begeleidt je bij het opzetten van een effectieve reclamecampagne. In vijf stappen leer je alles over het maken van een reclameplan, het creëren van materiaal, het opstellen van een mediaplan, de lancering van je campagne en het evalueren van de resultaten. Dit stappenplan is kosteloos beschikbaar en biedt een solide basis voor je eerste campagne.

2. Bereken je bereik met de Ster Campagnecalculator

Een andere grote vraag bij het starten van een reclamecampagne is: ‘Wat levert het op?’ Met de Ster Campagnecalculator krijg je direct inzicht in het potentiële bereik van je campagne op basis van je budget, gekozen periode en doelgroep. Deze tool helpt je realistische verwachtingen te vormen, zodat je je middelen effectief kunt inzetten. ​

3. Laat je inspireren door succesverhalen van andere reclamestarters

Inspiratie opdoen kan je helpen bij het vormgeven van je eigen campagne. Zo behaalde Cegeka een toename van 258% in websiteverkeer na hun radiospot, en zag Loo van Eck hun zomertrainingen snel volgeboekt raken. Welke lessen kun jij hiervan leren voor je eigen eerste campagne? Op de Ster Reclamestarter-pagina vind je diverse klantcases van bedrijven die succesvol hebben geadverteerd via Ster.

4. Luister naar de podcast ‘Starten met Reclame’

Inspiratie, tips en tricks kun je ook opdoen door naar de podcast Starten met Reclame te luisteren. Hierin heeft radioreclame de hoofdrol. Op een laagdrempelige manier kom je alle ins & outs voor jouw eerste radioreclame te weten.

5. Beheer en optimaliseer je campagne met de Ster Klantportal

Tijdens je campagne is het belangrijk om real-time inzicht te hebben in de prestaties. Met de Ster Klantportal krijg je toegang tot een persoonlijke bibliotheek met al je materiaal, kun je direct campagnes aanvragen en heb je contact met planners via de chat. Ook zie je precies wanneer en waar jouw commercial te horen en zien is. De Klantportal helpt je jouw campagne goed te managen en bij te sturen waar nodig. ​

Conclusie

Het starten van een reclamecampagne op landelijke radio en televisie vergt een doordachte aanpak. Door gebruik te maken van beschikbare tools en te leren van de ervaringen van anderen, kun je de effectiviteit van je campagne aanzienlijk vergroten. Laat je inspireren en zet de eerste stap naar een grotere merkbekendheid en groei.

Ster kan je hierbij helpen. Naast de Ster Reclamestarter waar bovenstaande tools te vinden zijn, kun je ook altijd vrijblijvend en kosteloos persoonlijk advies bij ons inwinnen. Neem vandaag nog contact op en ontdek wat de mogelijkheden zijn voor jouw merk.​

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in