Overslaan en naar de inhoud gaan

Lotte Willemsen wordt nieuwe hoogleraar Strategische Communicatie UvA

Ze is de derde in rij, na Noelle Aarts en Christian Burgers. Willemsen vertrekt als directeur bij het Swocc.
Lotte Willemsen, de nieuwe bijzonder hoogleraar strategische communicatie
Lotte Willemsen, de nieuwe bijzonder hoogleraar strategische communicatie
© Foto: German Villafane
Lotte Willemsen, de nieuwe bijzonder hoogleraar strategische communicatie
Lotte Willemsen, de nieuwe bijzonder hoogleraar strategische communicatie
© Foto: German Villafane

Lotte Willemsen wordt de nieuwe bijzonder hoogleraar Strategische Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam (UvA). Ze volgt Christian Burgers op, die deze Logeion-leerstoel sinds maart 2019 heeft bekleed.

related partner content for mobile comes here

Als bijzonder hoogleraar zal Lotte Willemsen een brugfunctie vervullen tussen de communicatiewetenschap en de beroepspraktijk. Willemsen: 'Ik geloof sterk dat nieuwe kennis ontstaat wanneer we niet alleen wetenschappelijk onderzoek doen naar de communicatiepraktijk, maar ook in die praktijk en mét die praktijk.'

Ze gaat zich richten op de vraag hoe organisaties menselijk kunnen blijven communiceren in een tijdperk van digitalisering en AI. Haar onderzoek gaat in op de balans tussen technologie en menselijkheid in communicatie om vertrouwen en verbondenheid te versterken.

Vertrek Swocc

De Leerstoel Strategische Communicatie aan de UvA wordt sinds 2008 mogelijk gemaakt door het Centrum Strategische Communicatie van Logeion. Noelle Aarts was de eerste die hem bekleedde en deed dat tot 2017. In 2019 volgde Christian Burgers haar op.

Jos Govaart, voorzitter Logeion, is blij met de 'invulling van de leerstoel door iemand die de tijdgeest goed aanvoelt en in staat is om te bruggen tussen wetenschap en praktijk. Ik ben ervan overtuigd dat Lotte beide competenties bezit'.

Om ruimte te maken voor haar nieuwe functie heeft Willemsen besloten haar directeurschap op te geven van het Swocc, de stichting die zich richt op wetenschappelijk onderzoek naar commerciële communicatie. Wel blijft ze aan als lector aan de Hogeschool Rotterdam

Lees ook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in