Overslaan en naar de inhoud gaan

Demand Generation in B2B

Hoe creeër je vraag door relevante kennis te delen en relaties op te bouwen met klanten? Ontdek het tijdens deze clinic bij Beeckestijn.
Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Online clinic bij Beeckestijn Business School
Online clinic bij Beeckestijn Business School

Demand Generation is een essentiële strategie in B2B-marketing. Het doel is om vraag te creëren door relevante, waardevolle kennis te delen en duurzame relaties met klanten op te bouwen. Dit kun je zien als Contentmarketing 2.0: content die niet alleen oplossingen biedt, maar ook de problemen aankaart die je oplost. Het is content die de identiteit van jouw bedrijf en merk onderstreept en laat zien voor wie je er bent.

Dit vereist een andere aanpak dan simpelweg af en toe een artikel of case study te publiceren. Marketingteams vragen zich ondertussen af hoe ze hun leadgeneratiecampagnes kunnen optimaliseren, hoe ze formulieren effectief inzetten en hoe ze succes kunnen meten aan de hand van MQL’s en SQL’s. De meest succesvolle marketeers integreren hun contentstrategie naadloos met een goed doordachte go-to-marketstrategie. In deze clinic van Beeckestijn Business School ontdek je hoe Demand Generation een cruciale rol speelt in jouw B2B-marketingstrategie.

Wat kun je verwachten?

  • Wat houdt Demand Generation in?
  • Het verschil tussen Demand Gen en Lead Gen
  • Hoe begin je met Demand Generation?
  • Inspirerende voorbeelden
  • Praktische tips en trucs

Over de spreker

Mariëlle Meijwes is oprichter van Redwired, een collectief van B2B professionals. Redwired coacht en traint B2B marketing-en salesteams om te komen tot een effectieve contentstrategie, betere proposities en een geïntegreerde marketing- en salesaanpak. Van origine een marktonderzoeker en heeft ruim 18 jaar marketingmanagement- en strategie ervaring in start-ups tot grote corporates in IT, Telecom, Media, Maritiem, Energie en Techniek.

Praktische informatie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in