Google update regelmatig zijn zoekalgoritmes om de kwaliteit van zijn zoekresultaten te verbeteren.
Alls over de laatste ontwikkelingen en tools wat betreft zoekmachinemarketing lees je hier.
Het aantal webwinkels groeit nog steeds, maar hun overlevingskansen zijn relatief laag. Wat onderscheidt de winnaars van de verliezers?
Snail mail is op zijn retour, dus PostNL is druk bezig zich te positioneren als aanbieder van e-commerce totaaloplossingen. In dat kader heeft men onderzoek laten doen naar de verwachtingen die consumenten hebben van een webshop. En dat levert soms verrassende uitkomsten op.
Social media zit vol cijfers en KPI’s. Als je die niet meet, weet je niet wat het resultaat is van je inspanningen. En kan je die niet verbeteren. Maar niet alle cijfers en KPI’s hoef je dagelijks te meten, omdat je ook niet dagelijks je planning en conversation calendar bijstelt. Maar welke metrics moet je dan wél dagelijks meten om de vinger aan de pols te houden?
Twitter is voor kleinere bedrijven en zelfstandige ondernemers een goed medium om nieuwe contacten, leads en business te genereren en om bestaande relaties te onderhouden. Met het nieuwe twitter filter kan daar wel eens een eind aan komen.
Google heeft zojuist aangekondigd de image search te verbeteren. Deze wordt niet alleen sneller maar toont zoekers ook meer informatie en links naar de parent site. Lees hier hoe je de nieuwe image search benut voor meer zoekverkeer.
Facebook heeft een nieuw onderdeel aangekondigd, genaamd Graph Search. Hiermee kunnen gebruikers gerichter zoeken naar informatie die vrienden met ze delen. Hierbij ontvang je alvast enkele tips om met Graph Search meer zoekverkeer naar je pagina, plaats, app, website of webshop te genereren.
Hoe Facebook het aantal likes van een webpagina telt was altijd wat mysterieus. Tot nu. Deze informatie helpt je direct traffic en social SEO te verbeteren.
Het Last Cookie Counts principe wordt nog veel toegepast om de online mediawaarde en -effectiviteit te bepalen, maar staat al lang ter discussie. Tijdens de DDMA iLounge presenteerden sprekers van KLM, UPC, GfK en Netsociety gisteren hun oplossingen voor en ervaringen met conversie attributie.
De vakantie is voorbij. Reisaanbieders hebben weer een vermogen stukgeslagen op Adwords en affiliate marketing. Dat het ook anders kan bewijzen aanbieders die de social travel trend omarmen en toepassen. Leuk, zo'n hippe trend, maar hoe speel je als traditionele reisorganisatie hierop in?
De Bazaarvoice Social Summit 2012 leverde drie trends op die mij uit het hart gegrepen zijn. Trends waarmee ook grote merken in de praktijk nog worstelen.
In de campagne ‘Lezen en schrijven leer je niet in een bordeel’ vraagt Terre des Hommes aandacht voor seksuele uitbuiting van kinderen in de Filippijnen. Naast traditionele media wordt hiervoor ook social media ingezet, waarbij de focus ligt op het ‘seeden’ van de boodschap.
Je besteedt veel tijd en aandacht aan social media, maar wat levert het uiteindelijk op? Wat is social media succes, en aan de hand waarvan bepaal je dat? Hierbij een overzicht van de meest relevante social media KPI's.
Twitter daagt bedrijven voor de rechter die volgens het bedrijf spamming tools ontwikkelen. Is dit een slimme zet in het gevecht tegen twitter spam of zal deze stap juist averechts werken?