Hoe social proof is jouw website?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Veel bedrijven doen veel moeite om vanaf hun social media pagina’s en profielen bezoekers naar hun website of webshop te leiden en ze daar tot conversie te bewegen Om dit traject te verkorten is je site of shop ‘social proof’ maken een betere oplossing.

Het is een bekende valkuil waar ieder bedrijf in stapt, maar vooral pure en multichannel players last van hebben. Er wordt veel aandacht besteed aan de Facebook pagina, het twitter account, het LinkedIn company profile of het Pinterest pinboard. De stagiaire of (junior) online marketeer is hierop druk bezig fans en followers te verleiden de website of webshop te bezoeken, in de hoop dat ze daar converteren naar prospects of klanten. Die fans en followers hebben dan echter wel een lange weg te gaan waardoor de CTR en conversie, en daarmee de resultaten, vaak tegenvallen.

Door je website ‘social proof’ te maken zorg je ervoor dat bezoekers de content van je website direct kunnen delen (zowel intentional als unintentional sharing), waardoor hun vrienden en relaties dan ook direct en zonder omweg je website bezoeken.

Je website maak je op de volgende manieren ‘social proof’:

1. Enable en stimuleer sharing en following
Plak niet zomaar social media knopjes in je site of shop maar denk goed na over het doel en de mogelijkheden van de content op pagina’s en binnen categorieën. Wat wil je dat bezoekers met jouw content doen, en waarom zouden zij dat doen?

2. Enable en stimuleer conversaties
Conversaties op je website zorgen niet alleen voor dynamische en unieke content, wat goed is voor de zoekmachineoptimalisatie van je site of shop, maar kunnen met gebruik van de juiste middelen ook bezoekers genereren vanaf social media.

3. Vraag om feedback
Wat voor conversaties geldt, geldt ook voor feedback: met de juiste middelen wordt feedback door bijvoorbeeld een Facebook gebruiker ook op zijn of haar profiel geplaatst en stimuleert dit bezoek van je website of webshop door de vrienden van deze gebruiker.

4. Show off
Positieve feedback van fans en followers deel je met de bezoekers van je website of webshop. Deze feedback is immers terug te leiden naar echte social media profielen en kan daardoor nauwelijks ‘fake’ zijn, in tegenstelling tot veel testimonials.

5. Integreer Open Graph
De bovenstaande punten werken pas optimaal als je gebruik maakt van Open Graph, waarmee je van iedere webpagina een rich object maakt in de social graph van onder andere Facebook.

Hoe je de bovenstaande punten uitwerkt en in de praktijk brengt lees je in , waarin het ‘social proof’ maken van je website of webshop onderdeel is van de Influence stap binnen de social media sales funnel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie