Als een gebruiker nu een zoekwoord ingeeft op Google en onder het zoekveld op ‘Afbeeldingen’ klikt, dan ziet hij een tamelijk platte resultaatpagina met bij de afbeeldingen een link naar de url (het webadres) van die afbeelding. Bij de nieuwe image search worden de afbeeldingen getoond in een inline panel (zie afbeelding bovenaan dit bericht, bekijk hier de grote afbeelding) wat duidelijker vormgegeven is en sneller werkt. Klikt de gebruiker op een afbeelding dan wordt deze groot weergegeven, met daarbij de volgende informatie:
- Meta data (title en description) van de afbeelding
- Titel van de webpagina waarop de afbeelding staat
- Button met link naar de webpagina waarop de afbeelding staat
- Klikbare domeinnaam
- Informatie zoals afmetingen en bestandsformaat
Wil je de nieuwe image search optimaal gebruiken dan zal je het volgende moeten veranderen aan de afbeeldingen in je website of webshop:
1. Voeg aantrekkelijke meta data (title en description) toe, o.b.v. een keyword analyse
2. Zorg ervoor dat de titel van de webpagina waarop de afbeelding staat ook aantrekkelijk is en uitnodigt tot klikken
Heb je hierover vragen, laat dan hieronder een reactie achter.
Dit is een blogpost in een vernieuwd blogchannel op Molblog: E-commerce. Over alles wat marketeers moeten weten van e-commerce. Cases, klantinzichten, data, regelgeving en internationale ontwikkelingen. Maar ook tips uit de praktijk, van kleine en grote ondernemers. Deelnemers aan dit channel: Frans Jan Boon (Add to Friends), Anne de Jongh (Direct Design), Bridget Sommerdijk (Schoenenvoorjou.nl), Leonie Ruhe (Sanoma), Wouter Hol (Kabeltje.com), Dylan van der Heij (Body & Fitshop) , Angela Heykoop (The Socialistas), Rosanne Braams (Buur Fashion), Arnaud de Wilde (PST Business Solutions), Eric van der Palen (Brabantia), Peter Reddering (CMotions), Erik van Rijn (Judopak.com), Nils Huismans (House 4 Wine), Rick (Medpets) en Marco Merkx (Makro).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!