Twitter filter benadeelt kleinere bedrijven

Twitter is voor kleinere bedrijven en zelfstandige ondernemers een goed medium om nieuwe contacten, leads en business te genereren en om bestaande relaties te onderhouden. Met het nieuwe twitter filter kan daar wel eens een eind aan komen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit van twitter developer Arne Roomann-Kurrik blijkt dat twitter bezig is het het implementeren van een filter. Dit filter kent de waarde ‘none’, ‘low’, ‘medium’ of ‘high’ toe aan een tweet. Dit betekent dat Twitter’s streaming API op basis van deze ranking tweets hoger danwel lager in de feed zal plaatsen, en dat al vanaf aanstaande woensdag 20 februari. De twitter feed is de stream die applicaties van zowel twitter zelf als derden (HootSuite, TweetDeck e.d.) gebruiken om tweets in te lezen.

Roomann-Kurrik vertelt in zijn blogpost helaas niet hoe tweets worden beoordeeld. Logisch, die informatie is bijna net zo waardevol als Google’s ranking algoritmes. Ik verwacht wel dat grotere bedrijven met relatief veel followers en een hoge mate van engagement eerder de ‘top spots’ zullen behalen en daardoor in eerste instantie het meest van dit filter zullen profileren.

Verder verwacht ik dat twitter het filter zal tweaken aan de hand van ervaringen, dat twitter followers de mogelijkheid zal gaan bieden om alle tweets van een specifiek twitter account te zien (vgl. met Facebook) en dat er een advertentiemodel aan wordt verbonden. Dat laatste is natuurlijk één van de redenen waarom dit filter wordt geïntroduceerd.

Voorop staat dat vooral kleinere bedrijven en die zonder grote advertentiebudgetten nu nog beter moeten zorgen voor meer followers, voor een kwalitatief hoge follower base die beter past bij hun doelgroep, voor betere tweet content en voor meer engagement. Maar wacht eens, was dat niet altijd al belangrijk?!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie