Politieke onzekerheid, opkomende technologieën en veranderend consumentengedrag hebben ook het digitale medialandschap ingrijpend veranderd. Dit en meer blijkt uit het vandaag gepresenteerde trendrapport Tech Themes 2025. Het rapport, samengesteld door het wereldwijde mediaplatform Teads, is gebaseerd op analyses van tientallen onderzoeksrapporten, de Teads Global Tech Themes Survey en inzichten van mediaprofessionals wereldwijd.
Premium contentomgeving en connected TV
Uit de trend top vijf in het rapport blijkt dat premium contentomgevingen van cruciaal belang zijn om vertrouwen op te bouwen en merkperceptie te versterken. Daarnaast laten veranderende mediaconsumptiepatronen zien dat omnichannel videostrategieën een sleutelrol spelen. Door in te spelen op zowel lean-back momenten via connected TV als lean-in interacties op mobiele apparaten, kunnen merken een consistent en impactvol verhaal neerzetten. Innovaties zoals AI en interactieve formats maken deze strategieën bovendien steeds effectiever, met nieuwe mogelijkheden voor engagement en meetbare resultaten.
Het trendrapport onderstreept ook de waarde van campagnes die aansluiten op culturele en maatschappelijke pijlers, zoals grote evenementen of trends. Zulke campagnes verhogen niet alleen de betrokkenheid, maar dragen ook bij aan een hogere ROI. Tegelijkertijd blijft privacyvriendelijke targeting, zoals contextueel adverteren, onmisbaar om consumenten te bereiken zonder vertrouwen te verliezen.
Van trends naar concrete acties
Met deze inzichten biedt Tech Themes 2025, volgens Geert Hoogeveen, managing director Teads Nederland, adverteerders concrete handvatten om strategieën te ontwikkelen die aansluiten op de dynamiek van de markt. 'De onrust in de wereld en de markt maakt het belangrijker dan ooit om trends te vertalen naar concrete acties. De data en inzichten van onafhankelijke derden in dit rapport zijn aangevuld met concrete adviezen en praktijkvoorbeelden.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!