Knipper eens 2 keer met je ogen. Dit is de tijd die een website heeft om een 'relevante' advertentie te serveren vanuit een programmatic aanpak; ongeveer 120 milliseconden.
Iedereen heeft de mond vol van Content marketing en dat juist dit het ei van Columbus zou zijn. Dat klopt ook als je het bekijkt vanuit het belang, maar niet als strategie. In de wondere wereld van geautomatiseerde bid systemen, content is king strategieën en cross-platform benaderingen mist er in mijn ogen een essentieel onderdeel; Context marketing.
Fragmentatie maakt goede gebruikers ervaring onmogelijk.
mHealth is booming business. Dit jaar verwacht men wereldwijd 4 miljard dollar om te kunnen zetten en dat stijgt exponentieel naar 26 miljard dollar in 2017
Ook toen bestond blijkbaar al de wens om minder via voice en meer via andere media, toen nog analoog papier en dito telefoonlijn, met elkaar te communiceren.
Het aantal app-bouwers en mobiele bureaus is redelijk groot in Nederland, maar toch blijft praktische informatie voor veel bedrijven moeilijk vindbaar of te complex uitgelegd door de 'specialisten'.
Android is in het 3e kwartaal het populairste mobiele platform ondanks een heel klein minnetje van 0,2% dat ze hebben verloren aan Windows Phone. Een stevige tweede plaats voor Apple’s iOS met een marktaandeel van 40,6% (een plus van 0,7%). De release van iOS7 resulteerde in maar liefst 250 miljoen upgrades binnen 24 uur. Een nieuw record voor marktpenetratie lijkt me zo.
70% van de apps leidt een kwijnend bestaan in de appstore. 60% wordt helemaal nooit gedownload, 26% van gedownloade apps wordt maar één keer bekeken… Apps zijn niet iets om lichtvaardig aan te beginnen, daarvoor zijn er domweg veel te veel miskleunen. Check dit lijstje met prangende vragen en bezint eer ge begint!
Onlangs kondigde Apple zoals ieder jaar een nieuwe iOS versie aan. Deze nieuwste versie iOS7 is vanaf dit najaar beschikbaar. Maar ondanks dat het een gewone update lijkt, hebben de mannen en vrouwen uit Cupertino een aantal wezenlijke aanpassingen gedaan die ieder marketeer (en ontwikkelaar) die zich serieus met mobile bezighoudt zich moet realiseren.
Gebruikers zijn, hoewel zeer gewaardeerd natuurlijk, van nature lui, gemakzuchtig en gehaast. Een app meer dan 5 keer gebruiken is al een hele prestatie voor de gemiddelde publicatie. Men komt niet zomaar terug, ook hier moet je mensen verleiden tot retentie. In ons jargon is dat de “halfwaardetijd van apps”. gemiddeld is een app na 3 maanden alweer verdwenen van de smarphone. Of de app staat er nog wel op, maar staat wel stof te happen. Het toverwoord is relevantie voor herhaalgebruik.
Onlangs introduceerde Iberia een nieuwe mobiele strategie. De Spaanse luchtvaartmaatschappij stapte af van de all-in-one app strategie en koppelde verschillende functionaliteiten aan losse apps. Is dat een goede strategie?
Stel je hebt net een kaartje besteld via de app van een willekeurig theater.
De ontwikkelingen gaan snel. Steeds meer mensen hebben 1 of meerdere mobiele devices (smartphone & tablet) en het gebruik ervan voor het lezen van nieuws, social media interactie, communicatie, winkelen en uiteraard whatsappen of google hangouts. Kortom, we gebruiken onze smartphone of tablet eigenlijk steeds meer voor alles.
Google Play/Android ca. 800.000 apps (januari 2013)
Om het zoeken (en vinden) van jouw app te verbeteren, is het kiezen van een beschrijvende of herkenbare naam aan te bevelen. Ga dus met een aantal mensen eens goed nadenken over die naam en zorg ervoor dat het aantal karakters daarvan ook past onder het app icon en niet maar half wordt weergegeven.