'In de zak, uit de zak, uit het hoofd, uit het hart.'

Stel je hebt net een kaartje besteld via de app van een willekeurig theater.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar nu blijkt je date die je ook via de app hebt uitgenodigd bij nader inzien liever met haar vriendinnen naar de bioscoop te gaan. Je wil je kaarten annuleren. Maar hoe doe je dat vanuit de app? Daar zitten veel verbeterpunten bij apps in het algemeen. Je wil contact met de gebruiker, ok, maar de gebruiker wil soms ook wel contact met jou. Dat moet je faciliteren. Gebruikers zijn steeds veeleisender, zeker als het gaat om klantenservice en reactiesnelheid.

De mens wordt gedreven door de “Drievoudige menselijke honger”;
Deze hongers moet je dus ook in je app optimaal stillen. Het negeren van deze wetmatigheid leidt onherroepelijk tot minder herhalingsgebruik, slechte reviews en uiteindelijk het niet halen van de gestelde doelstellingen die je met de app had.

Je kunt een chatkanaal integreren in de app, een directe reply mogelijkheid bieden of zorgen dat je goed inzicht hebt in de waardering van de app. Hier zijn tools voor, maar je kunt ze ook zelf (laten) ontwikkelen en op maat laten snijden voor jouw exacte wensen.

Apps die de gebruiker actief betrekken bij je merk of bedrijf en vice versa hebben een loyaal publiek en daarmee heb je een ambassadeur in iedere broekzak.

gebruikte bronnen: kissmetrics, Pure Oxygen Labs & Google

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie