Iedereen wil een app die, tenzij voor een specifieke afgebakende doelgroep, heel vaak wordt gedownload. Iedereen wil een 2e Angry Birds, Wunderlist of Buienradar. De publicatie in de appstore alleen is niet voldoende.
In het onderstaande figuur staan de aantallen beschikbare apps in januari 2013;
- Apple iOS App Store ca. 775.000 apps
- Windows Phone Marketplace ca. 125.000 apps
- Blackberry World 70.000 apps
Er is dus meer nodig. Gebruik daarom bestaande kanalen die het bedrijf of merk al heeft voor promotie van de app. Bijvoorbeeld door het op de website te vermelden, er een artikel in een relevant tijdschrift aan te wijden of door de app via sociale kanalen te ‘pluggen’.
Wat tegenwoordig wel gebeurd is dat wanneer een bezoeker van de website dit via een mobiel device doet, het toestel wordt herkend als een mobiel en vervolgens ziet de bezoeker op zijn smartphone een melding dat er ook een mobiele app is. Overigens vinden sommige gebruikers dat juist weer irritant. Een kwestie van proberen dus. Wat in ieder geval niet werkt is de link naar de app ergens te verstoppen op je website. Je kunt bijvoorbeeld op iedere pagina onderaan een call-to-action plaatsen met de link naar de appstore waar de app is te downloaden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!