De keuze voor losse apps is op zich een goede zet voor bedrijven met verschillende en duidelijk in doel en doelgroep onder te brengen proposities. De keuze van Iberia is in dit kader dan weer niet helemaal zo’n goed idee.
Het is een service organisatie die een aantal diensten aanbiedt, maar deze hebben wel sterke raakvlakken met elkaar. Als ik wil vliegen met Iberia, boek ik via de app, maar ik wil ook weten of mijn vlucht al is geland én ik heb een parkeerplaats nodig. Dus hier is sprake van een versnipperd aanbod van logisch complementaire diensten. Dat is niet handig voor de reiziger. Ook al is er een onderlinge doorverwijzing. Ook de moderne reiziger is net als bijna alle andere app-gebruikers vooral lui en gemakzuchtig. Daarom zou 1 app voor de diensten boeken, aankomst/vertrek en parkeren logischer zijn. Dat het magazine een losse app is, soit. Dat is voor veel mensen toch vaak een veel mindere must have.
Kortom; De keuze van Iberia is moedig, maar niet helemaal goed doordacht. Voor bedrijven met minder aanvullende diensten is het wel aan te raden om per doel/doelgroep een specifieke en vooral relevante app te ontwikkelen. Ik schat in dat de keuze voor de 5-app strategie van Iberia zal leiden tot een toename van het verkeer op de (mobiele) website waar alle diensten wel samen worden aangeboden. Dat kan een keuze zijn, maar dat was hier denk ik niet de oorspronkelijke gedachte.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!