DPG Media sluit samenwerking met Opt Out Advertising om relevante advertenties te tonen aan bezoekers die volgcookies weigeren

De samenwerking geldt per direct en is voor de lange termijn, vertelt Opt Out Advertising.

DPG Media sluit een samenwerking met Opt Out Advertising, een Nederlands bedrijf dat technologie levert om relevante en context gebaseerde advertenties te tonen aan websitebezoekers die volgcookies weigeren. DPG Media integreert de techniek van Opt Out Advertising in zijn Publishing Partner Network, dat bestaat uit 'brand safe en kwalitatieve merken die een hoog bereik realiseren.'

Het Publishing Partner Network

In het Publishing Partner Network zitten 31 platformen van externe partners van DPG Media, waaronder Linda.nl, goeievraag.nl, hartvannederland.nl en skyradio.nl. Het Publishing Partner Network is een aanvulling op het eigen portfolio van DPG Media, dat titels als Nu.nl, de Volkskrant, Trouw en Libelle omvat. Dennis Stoffels, manager partner network bij DPG Media, zegt op basis van NMO-cijfers uit juni 2024 dat het Publishing Partner Network maandelijks een 'uniek bereik van ruim elf miljoen bezoekers behaalt'.

Hoeveel procent van die bezoekers niet akkoord gaat met volgcookies kan Linda Worp, COO van Opt Out Advertising, niet vertellen. Die cijfers heeft alleen DPG. Worp: 'Over het algemeen zien we in de markt dat ongeveer tien tot dertig procent van de websitebezoekers consent weigert met de huidige uitvraag waarbij mensen 'instellingen wijzigen' moeten aanklikken. Dat is dus nog zonder een 'weiger alles'-knop op de eerste laag.'

Betalende klant biedt strategische voordelen

De honderdduizenden tot miljoenen mensen die websites van DPG-partners geen volgcookies toestaan, krijgen binnenkort relevante(re) advertenties te zien dankzij de samenwerking tussen de mediareus en Opt Out Advertising. De samenwerking geldt namelijk per direct en is voor de lange termijn, vertelt Worp. Eigen DPG-titels maken geen onderdeel uit van de samenwerking.

Op de vraag of de samenwerking met DPG Media vooral strategisch is of dat het bedrijf een betalende klant is, antwoordt ze: 'DPG Media is een reguliere betalende klant, maar hun samenwerking met ons biedt ook strategische voordelen. We werken met Premium Publishers, dus de toevoeging van deze titels sluit perfect aan binnen ons non-consent netwerk. De mensen die geen consent geven vertonen tevens een consistent gedrag over verschillende websites heen. Door deze specifieke inventory nu toegankelijk te maken stelt ons non-consent netwerk adverteerders in staat om een groter bereik te genereren, vooral onder de doelgroep die dus juist zo moeilijk te benaderen is.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie