Overslaan en naar de inhoud gaan

Werkplezier op 1 bij reclameprofessional, slechts 53 procent tevreden met functie en werkgever

Onderzoek onder 125 professionals aan bureauzijde.
Bureauwereld
© 123rf
Bureauwereld
© 123rf

Werkplezier heeft de hoogste prioriteit bij medewerkers in de Nederlandse bureauwereld. 70 Procent van de respondenten van een onderzoek in opdracht van Mentorship.agency noemt dit als belangrijkste aspect. Maar slechts 53 procent is tevreden met de huidige functie en werkgever.

related partner content for mobile comes here

Aan het onderzoek deden 125 professionals werkzaam aan bureauzijde mee. Hierbij werden personen ondervraagd die werken bij (digital) marketing, media en reclamebureaus. Er werd gekeken naar de factoren die invloed hebben op werkplezier, werktevredenheid en carrièreontwikkeling binnen de branche.

Na werkplezier volgen salaris en contractvoorwaarden met 63 procent. Ambitie en uitdaging staan op de derde plaats met 48 procent, wat duidt op de behoefte aan kansen voor groei en ontwikkeling in een stimulerende werkomgeving.

Slechts 53 procent tevreden over huidige functie en werkgever

Slechts 53 procent van de respondenten is tevreden met hun huidige functie en werkgever. 36 Procent is slechts enigszins tevreden, terwijl 11 procent aangeeft ontevreden te zijn. Verder geeft 58 procent aan dat een beter salaris en betere arbeidsvoorwaarden gewenst zijn. Bijna een kwart voelt de druk om buiten werktijd bereikbaar te zijn.

Mentorschap blijkt een potentieel waardevol instrument te zijn, waarbij meer dan 70 procent van de respondenten de voordelen van een mentor erkent, vooral op het gebied van vakinhoudelijke kennis, professioneel netwerk en carrièreplanning. Volgens Chantal Luitjes van Mentorship.agency wordt in het buitenland (zoals de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk) veelvuldig gebruikgemaakt van mentors, terwijl die ontwikkeling in Nederland nog achterblijft.

De onderzoekdata onthullen volgens Mentorship.agency dat er 'dringende noodzaak is' om de werkplezier, werktevredenheid en carrièreontwikkeling van werknemers in de reclamebranche te verbeteren. 'Het implementeren van mentorprogramma's en het bieden van eerlijke beloning en goede arbeidsvoorwaarden zijn cruciale stappen om een positieve en productieve werkomgeving te creëren.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in