Premium

Opt Out Advertising breidt uit naar buitenland, met The Guardian als eerste Britse klant

Het Nederlandse advertentiebedrijf werkt onder andere voor Coolcat, America Today en Albert Heijn.

Afbeelding: Shutterstock

Het Nederlandse bedrijf Opt Out Advertising, bekend van zijn cookieloze advertentiemethode voor websites en apps, heeft zijn eerste klant buiten Nederland binnengehaald. De Britse nieuwswebsite The Guardian heeft de advertentiesoftware van Opt Out Advertising omarmd. Binnenkort stappen meer Britse uitgevers over, zo vertelt een woordvoerder van Opt Out Advertising desgevraagd aan Adformatie.

Verschillende Nederlandse websites en apps gebruiken de advertentiesoftware van Opt Out Advertising al langer om alle bezoekers online reclames voor te schotelen. Dat doet de software zonder privacygevoelige gebruikersgegevens te verzamelen, wat software van grote techbedrijven wel doet. De oplossing van Opt Out Advertising toont advertenties zonder cookies en trackers, waardoor de reclames ook zichtbaar zijn voor gebruikers die geen cookies willen op een website. Opt Out Advertising zegt door context-gebaseerde reclames relevante boodschappen onder de aandacht te kunnen brengen, ook als iemand geen gepersonaliseerde ervaring wil. 

Tot de klantenkring van Opt Out Advertising behoren onder meer Albert Heijn, het Nederlands Dagblad, Simyo, Coolcat, America Today en Vandebron.

30 procent weigert cookies

Met de aansluiting van de Britse uitgeverij The Guardian heeft Opt Out Advertising zijn eerste internationale klant binnen. De samenwerking werd gepresenteerd op een adverteerdersconferentie van The Guardian, waar onder meer Pressgazette over schrijft. Achter de schermen gebruikt The Guardian de techniek van Opt Out Advertising al een paar maanden, bevestigt een woordvoerder van het Nederlandse bedrijf aan Adformatie. Omdat de uitgeverij tevreden is met de resultaten, treedt zij nu met de nieuwe advertentiemethode genaamd Guardian Light naar buiten.

The Guardian zegt dat dertig procent van zijn websitebezoekers cookies weigert. Tot nu kon de website die groep geen reclames voorschotelen, waardoor de uitgever geld misliep. Met de nieuwe advertentie-oplossing krijgen alle websitegebruikers reclames te zien, bijvoorbeeld een Maltesers-advertentie op een pagina met recepten en een Sony-advertentie bij een artikel over technologie.

De reclame-oplossing werkt zowel met direct-sold advertising als met programmatic-campagnes.

Meer Britse uitgevers

Een woordvoerder van Opt Out Advertising geeft tegenover Adformatie aan dat het bedrijf op dit moment meer Britse uitgevers aansluit. De namen van die partijen houdt zij nog voor zich, al verwacht zij 'zeer binnenkort' nieuws te kunnen delen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie