Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: nieuw jaar, nieuwe regels op social media

Bij nieuwe regels horen nieuwe updates! Meet de 'Customize Feed' van TikTok.
Europe Digital Services Act (DSA) & TikTok
Europe Digital Services Act (DSA) & TikTok
Europe Digital Services Act (DSA) & TikTok
Europe Digital Services Act (DSA) & TikTok

New year, nieuwe regelgeving! De Europe Digital Services Act (DSA) gaat vanaf Q1 van kracht en brengt daarmee nieuwe regels met zich mee. Deze regels veranderen hoe apps (zoals TikTok en Meta) privégegevens verwerken en algoritmes gebruiken, zodat jij meer controle hebt als gebruiker.

related partner content for mobile comes here

Customize Feed op TikTok

TikTok reageert op de regelgeving met een nieuwe update genaamd 'Customize Feed'. Hiermee kunnen gebruikers specifieke voorkeuren aangeven voor hun feed, inclusief het gebruik van een vergelijkbare ChatGPT-functie. Deze update is bedoeld om de gebruikerservaring verder te personaliseren. Maar de vraag blijft of de doelgroep echt zit te wachten op deze mate van specificatie, te veel aanpassingen kunnen namelijk leiden tot minder aantrekkelijke resultaten. Zal dit ertoe leiden dat de content die mensen zien nog steeds boeiend en inspirerend is? Zullen we straks met z'n allen het algoritme ontzettend gaan missen?

Onbewuste en bewuste wensen

Nieuwe regels en updates op bijvoorbeeld TikTok zorgen ervoor dat bedrijven hun doelgroepen anders zullen moeten benaderen. TikTok's 'Customize Feed' helpt bedrijven te begrijpen wat gebruikers willen zien, maar vraagt ook om dieper inzicht in de ware interesses van het publiek. Het gaat niet alleen om het voldoen aan expliciete voorkeuren, maar om het begrijpen van de wensen van het publiek, bewust én onbewust. Wat zal de volgende stap zijn in deze ontwikkeling? En met welke updates zullen de andere platformen komen?

Kortom, bedrijven moeten opnieuw door de verplichte regelgeving hun werkwijze aanpassen en hun strategieën heroverwegen! De sleutel tot succes? Het begrijpen en omarmen van deze dynamiek voor een geslaagde online interactie!

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in