Premium

Teads introduceert adverteren via connected tv in Nederland

Adverteerders in Nederland kunnen via het Teads-platform nu campagnes draaien op tv, mobiel, tablet en desktop.

Afbeelding: Teads

Teads maakt zijn connected tv-aanbod (CTV) per direct ook beschikbaar in Europa, inclusief Nederland. Adverteerders in Nederland kunnen daarom nu campagnes uitserveren op slimme tv's van bekende merken. Die campagnes zijn te maken via de Teads Ad Manager (TAM), waarmee ook gebruikers op mobiel, tablet en desktop te bereiken zijn. Teads claimt dat zijn platform maandelijks 2 miljard unieke gebruikers bereikt.

Reclameboodschap op tv

Door de toevoeging van CTV kunnen adverteerders en bureaus nu consumenten via alle digital schermen bereiken, stelt Teads. Mobiel, tablet en desktop waren al mogelijk en daar komt het tv-scherm nu bij. Zo is één reclameboodschap op verschillende kanalen te verspreiden. Althans, als de consument een geschikte smart-tv heeft. Teads vertelt desgevraagd dat zijn CTV-oplossing werkt op moderne smart-tv's van LG, Philips en Samsung. TV's van deze merken draaien op verschillende besturingssystemen, en ook per merk kan er verschil zitten per modelreeks tv. Dat is geen probleem voor het TAM-platform, zegt Teads.

CTV groeit in populariteit

Teads testte CTV-reclames via TAM de afgelopen tijd in de Verenigde Staten, onder meer in samenwerking met Dentsu. Nu komt de advertentiemogelijkheid ook in Europa beschikbaar. Geert Hoogeveen, managing director van Teads Nederland, is er blij mee. 'Hoewel de Europese marktpenetratie in vergelijking met de Verenigde Staten nog niet zo hoog is, is Europa momenteel wel de snelst groeiende markt voor CTV'.

Eind 2022 had 60 procent van de Nederlandse huishoudens een smart-tv, meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek destijds.

Adverteren op CTV

Teads is niet het eerste bedrijf dat adverteren via CTV aanbiedt in Nederland. Concurrent ShowHeroes startte hier in januari vorig jaar mee

Adverteren op CTV wint ook aan populariteit, want steeds meer mensen maken gebruik van een slimme tv en steeds meer streamingdiensten omarmen advertenties. Onder meer Netflix, Videoland, Disney+ en Skyshowtime bieden goedkopere abonnementen aan die de kijker een paar minuten reclame per uur voorschotelen. Die abonnementen zijn ook in steeds meer Europese landen beschikbaar. Het Netflix-abonnement met reclames is nog niet in Nederland af te nemen. Disney+ brengt zijn abonnement met reclames in oktober uit in Nederland.

Teads haalde begin deze maand zelf het nieuws omdat het voor 1 miljard dollar wordt overgenomen door advertentieplatform Outbrain. Dat bedrijf wil via de overname groeien tot ene grotere speler in de online advertentiewereld.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie