Overslaan en naar de inhoud gaan

Hema brengt zijn populaire Slayma-campagne ook naar Fortnite

Hema claimt de eerste retailer in Nederland te zijn die de virtuele wereld van Fortnite betreedt.
Hema op Fortnite
© Afbeelding: aangeleverd
Hema op Fortnite
© Afbeelding: aangeleverd

Hema scoorde een jaar geleden punten onder jongeren door de op TikTok bedachte koosnaam Slayma te omarmen, waarna de retailer ook onlinegamingplatform Roblox omarmde om zich meer in de kijker te spelen bij scholieren. Deze zomervakantie zet Hema de volgende stap: het lanceert een heuse eigen omgeving binnen het gratis online spel Fortnite, ook populair onder jongeren. Een primeur, zeggen Hema en meewerkend bureau Gospooky.

related partner content for mobile comes here

Virtuele stad met speciale muziek

De Hema-stad binnen Fortnite draait om Slayma, waar de retailer een back to school-campagne omheen heeft gebouwd. De Fortnite-speler kan in de Hema-stad skaten om die back to school-collectie te verzamelen, om zo uiteindelijk op tijd klaar te zijn voor het nieuwe schooljaar. Dat skaten hoeft niet in stilte. In de stad draait muziek van TikTok'er Matz, die speciale deuntjes voor Hema gemaakt heeft.

Hema zegt de eerste Nederlandse retailer te zijn die een eigen omgeving binnen Fortnite creëert. Wie benieuwd is naar de Hema-stad, dient Fortnite te downloaden via de Epic Games Launcher en vervolgens de eilandcode 6274-8246-4082 in te vullen. 

Weten wat er speelt

Eva Vermeulen, manager campagne marketing bij Hema: 'Met deze campagne willen we laten zien dat we de scholieren, vooral degene die de spannende overstap maken naar de middelbare school, begrijpen en weten wat er bij ze speelt. Door net als onze community Fortnite volledig te omarmen en samen te werken met jonge creators, brengen we de juiste dosis energie in onze campagnes – precies wat scholieren nodig hebben voor een frisse start van het schooljaar.'

Vorig jaar experimenteerde Hema als gezegd met Roblox, een ander online spel dat vooral populair is onder jongeren. Ook die campagne werd ontwikkeld in samenwerking met Gospooky. Adformatie publiceerde destijds een interview met Hema en Gospooky over hoe de retailer Roblox wilde inzetten om scholieren te bereiken.

Lees ook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in