Overslaan en naar de inhoud gaan

Ervaringsdeskundige Wim Kieft in 'verslavende' campagne Canal+

Reclamebureau Higuita tekende voor concept en creatie.
canal+
Wim Kieft in praatgroep.
canal+
Wim Kieft in praatgroep.

Live voetbal kan verslavend zijn. Dat is het inzicht in de nieuwe campagne van Canal+. Met de campagne speelt de streamingdienst in op de 'onweerstaanbare drang' van voetbalfans om geen enkele wedstrijd te missen. 

related partner content for mobile comes here

In de commercial genaamd Voetbalverslaving is de hoofdrol weggelegd voor oud-international Wim Kieft, die in het verleden te kampen had met een cocaïneverslaving. We kijken naar een praatgroep van lotgenoten (waaronder Kieft) die openhartig delen hoe ver ze gaan om hun favoriete Eredivisie-wedstrijd te kijken. 

De campagne, die via online kanalen wordt uitgerold, is ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau Higuita. 

Zelfspot

Kieft: 'Zo'n praatgroep komt mij natuurlijk bekend voor, maar iedereen die me kent weet dat ik behoorlijk wat zelfspot heb, zeker als het om voetbal gaat. Om aan zo'n grappig script mee te mogen werken, is alleen maar een cadeautje.'

Higuita werkt al langere tijd voor de Canal+ Group, waar Canal+ onderdeel van is. Ook zenders als Film1 en FilmBox vallen in Nederland onder de groep. Voor Canal+ is dit de eerste campagne van de hand van Higuita. 

Lees ook: Canal+ terug in Nederland met streamingdienst

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in