Overslaan en naar de inhoud gaan

'Hij komt'-commercial van Radio Veronica ook op pornosites

De eerste werkdag van dj Gerard Ekdom bij zijn nieuwe werkgever 'komt' eraan.
ekdom
Ekdom met zijn vrouw in bed.
ekdom
Ekdom met zijn vrouw in bed.

De eerder gelanceerde commercial van Radio Veronica waarin 'de komst' van Gerard Ekdom wordt aangekondigd, is ook te zien op pornosites. Of, zoals uitgever Mediahuis het vandaag in een tweede persbericht verwoordt: op 'sites gericht op volwassenen'. 

related partner content for mobile comes here

In de ietwat ordinaire commercial scanderen de nieuwe collega's van de 46-jarige Veronica-dj dat 'hij komt'. Als afsluiter zien we Ekdom met zijn vrouw in bed liggen, die eveneens meldt dat 'hij komt'. De commercial is ontwikkeld door De Tekentafel, het interne reclamebureau van Mediahuis Radio. 

De werkelijke komst van Ekdom naar de ochtendshow van Radio Veronica werd begin dit jaar aangekondigd. Hij maakte destijds de overstap van Radio 10 (Talpa). Ekdom is op 2 september voor het eerst te horen bij zijn nieuwe werkgever.

Ook pornosites in mediamix

De 'Hij komt'-commercial wordt uitgerold via televisie-, radio- en printkanalen en dus ook op pornosites, blijkt nu. Het gaat om een aangepaste versie (Ekdom: 'Voordat je komt...') op de populaire sites Youporn, Pornhub, Redtube en Tube8, aldus pr-manager Jelle Klerx. Hij zegt dat de 18+sites al meteen in de mediamix van de commercial zaten, maar dat een oplettende journalist van het Algemeen Dagblad het radiostation erop attendeerde.

Klerx: 'Daarom hebben we besloten er een nieuw persbericht aan te wijden - al was het onszelf natuurlijk al bekend. Het is volgens mij de eerste keer dat een commercial van een Nederlands radiostation op adult-sites te zien is.'

Of Veronica hiermee niet een enigszins bedenkelijke doelgroep bereikt? 'Nee', zegt Klerx. 'Divers onderzoek laat zien dat heel veel mensen porno kijken en wij willen uitstralen dat iedereen bij Veronica welkom is. Bovendien nemen we onszelf niet al te serieus, we willen simpelweg een zo breed mogelijke doelgroep bereiken.'

De commercial voor 18+.

De commercial op 'gewone' kanalen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Hans de Koning

Vroeger was lang niet alles beter. Maar het niveau van de reclame wel. Zucht...

Olivier Koning

Smaakvolle actie hoor!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in