Overslaan en naar de inhoud gaan

Axe scoort met TikTok-campagne van Koen van Heest (Bankzitters) en Roxy Dekker

Het deodorantmerk speelt slim in op dé vraag onder Koens volgers: hoe weet hij telkens knappe vrouwen aan de haak te slaan?
Axe campagne op TikTok
Twee campagnestills
Axe campagne op TikTok
Twee campagnestills

Axe haakt slim in op een viral moment onder Gen Z-mannen, namelijk de bevestiging dat influencer Koen van Heest (bekend van YouTube-groep De Bankzitters) en zangeres Roxy Dekker een stel zijn. Wat, zo getuigde de reacties op social media, de vraag oplevert hoe de YouTuber het voor elkaar krijgt om wéér een knappe vrouw aan de haak te slaan. In een serie TikTok-filmpjes onthult Koen op ludieke wijze zijn geheim.

related partner content for mobile comes here

In de eerste video belooft de influencer zijn geheim binnenkort prijs te geven, maar geeft hij geen daadwerkelijke informatie. Wel speelt hij geestig in op de vele reacties op het nieuws dat Roxy Dekker - een van Nederlands populairste zangeressen van nu - zijn nieuwe vriendin is. Eerder had Koen onder meer een relatie met influencer Juultje Tieleman. Hoe dóet-ie het toch, klinkt het veel op sociale media. 

De oplettende kijker merkt in de teaservideo op dat er bussen Axe-deodorant op het wastafelmeubel staan, al schenkt Koen er verder geen aandacht aan. 

In de tweede video doet hij dat wel, en blijkt de videoserie een campagne voor Axe te zijn. Met de nodige zelfspot ('Ik was een nerd') en grappige reacties van zijn goede vriend Axe ('Koen vroeger was de allergrootste maagd ooit) én Roxy Dekker ('Ik vond Koen in het begin echt helemaal niks') komt de video tot het moment waarop de influencer zegt dat zijn leven is veranderd sinds hij Axe-deodorant is gaan gebruiken.

Hij spreekt van 'de dag die mijn leven veranderd heeft' en sluit helemaal gelukkig af met een dankwoord aan Axe. De TikTok-filmpjes scoren op TikTok. De eerste twee video's kruipen richting een miljoen views per stuk en krijgen tienduizenden likes en honderden reacties. Flinke aantallen, al heeft Koen ook ruim 528 duizend TikTok-volgers. 

Bureaus

De campagne voor Axe (dat onderdeel is van Unilever) is ontwikkeld door Storyboard Agency. Mindshare verzorgde de media. Timo de Putter, marketing manager van Axe, geeft aan dat de campagne 'moet laten zien dat onze deodorant de geur heeft van luxe parfum. Door samen te werken met bekende influencer-koppels bouwen we associaties voor het merk met betrekking tot aantrekkingskracht, intimiteit, zelfvertrouwen en onze luxe geuren. Hiermee versterken we de propositie van het merk, maar ook voor Axe Black Vanilla specifiek.'

Credits:
Opdrachtgever: Unilever
Client responsible: Timo de Putter
Bureau: Storyboard Agency
Creatieve directie: Chris Römer
Creatives: Tim Boom, Sterre Kunzler
Project team: Mellijn van Zanen, Danielle van Ginkel
Management: Bombers & Lemonade
Mediabureau: Mindshare

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in