Overslaan en naar de inhoud gaan

Motorola gebruikt AI-campagne om een brug te slaan tussen smartphones en fashion

De campagne vraagt aandacht voor de uiteenlopende kleuren waarin nieuwe Motorola-smartphones te koop zijn.
Motorola campagne
Een still uit de campagne
© Screenshot YouTube
Motorola campagne
Een still uit de campagne
© Screenshot YouTube

Motorola start een videocampagne die naar eigen zeggen volledig ontwikkeld is door artificiële intelligentie (AI), in samenwerking met bureaus heaven en vice versa. In de video zien we modellen op een catwalk en op fotoshoots, waar in eerste instantie niets opvallends aan lijkt. Een nadere blik wijst echter uit dat het kenmerkende Motorola-logo in de kledingstukken terugkomt. 

related partner content for mobile comes here

AI in beeld en muziek

De campagne probeert een brug te slaan tussen smartphones en fashion, wat volgens Motorola een logische combinatie is omdat het merk klaptelefoons verkoopt. Die zijn verticaal dubbel te vouwen tot een dikkere, vierkante telefoon die makkelijker in een handtas past. De Razr 50-klaptelefoons hebben ook een schermpje op de buitenkant dat onder meer de tijd, meldingen en het weerbericht toont. Dat past bij de stijlvolle gebruiker, redeneert het merk. 

Motorola werkt bovendien samen met kleureninstituut Pantone. Het bedrijf verkoopt zijn Razr 50-toestellen in zes verschillende kleuren, niet geheel toevallig de kleuren die de modellen in de campagnevideo dragen. Het merk meldt hierover: 'Elke outfit is samengesteld uit duizenden door AI gegenereerde afbeeldingen en zorgvuldig geselecteerd op stijl en materiaal. Deze beelden zijn vervolgens aangepast om het Batwing-logo van Motorola op een natuurlijke en esthetische manier te integreren en daarna met behulp van AI-tools verder verfijnd en geanimeerd. De soundtrack van de film, eveneens door AI gegenereerd, bevat de bekende “Hello Moto” jingle, die traditie en innovatie samenbrengt.'

Bekijk de campagnevideo hieronder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in