Overslaan en naar de inhoud gaan

Google-moederbedrijf verdient meer aan online advertenties

De advertentieverkoop leverde afgelopen kwartaal ruim 64,6 miljard dollar op, tegenover 58,1 miljard dollar in dezelfde periode in 2023.
Google ads dashboard
© Dimarik 16 123rf
Google ads dashboard
© Dimarik 16 123rf

Alphabet, het moederbedrijf van Google, heeft het afgelopen kwartaal opnieuw geprofiteerd van het aanbieden van zijn clouddiensten, maar ook advertenties leverden meer op. De omzet van het Amerikaanse concern steeg op jaarbasis met 14 procent tot ruim 84,7 miljard dollar, omgerekend meer dan 78 miljard euro.

related partner content for mobile comes here

Het grootste deel daarvan kwam van de verkoop van advertenties op zoekmachine Google en YouTube, goed voor ruim 64,6 miljard dollar. Een jaar eerder ging het nog om een omzet van 58,1 miljard dollar. De clouddiensten van het bedrijf brachten meer dan 10,3 miljard dollar op, tegen 8 miljard dollar een jaar eerder. Onder de streep bleef een nettowinst over van zo'n 23,6 miljard dollar. Dat was een jaar eerder nog ongeveer 18,4 miljard dollar.

Alphabet profiteerde ook in het eerste kwartaal van dit jaar al flink van clouddiensten en zag de winst in die periode ook al stevig groeien.

(Bron: ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in