Overslaan en naar de inhoud gaan

Bannercampagne van Freedom Internet richt zich bewust op mensen die cookies weigeren

De internetprovider staat bekend om zijn focus op privacy en toont zijn bannercampagne daarom alleen aan mensen die cookies weigeren.
Freedom Internet banner
Een uitsnede van de banner
© Screenshot
Freedom Internet banner
Een uitsnede van de banner
© Screenshot

Internetprovider Freedom Internet - in 2019 ontstaan na KPN's besluit om te stoppen met XS4all - wil groeien in naamsbekendheid en overweging en start daarom een online display bannercampagne. Een besluit dat de provider toelicht via een blogpost, want Freedom Internet prijst zich juist aan als een privacyvriendelijke provider. De online campagne maakt daarom geen gebruik van cookies en tracking en verzamelt ook geen persoonsgegevens, bezweert het bedrijf.

related partner content for mobile comes here

Doelgroep bereiken

Om toch tot een effectieve campagne te komen, werkt de provider samen met marketingbureau Pink Marketing en Opt Out Advertising. Die laatste partij levert technische oplossingen om relevante online reclames te tonen aan mensen die geen akkoord geven voor cookies. 

Freedom Internet stelt: '[We] hebben een manier gevonden om effectief te adverteren zonder inbreuk te maken op de privacy van gebruikers.
Met deze aanpak adverteren we op platformen die geen gebruik maken van tracking of data, gefocust op de zogenaamde 'non-consent' gebruikers die bewust cookies en tracking hebben geweigerd. En laat dat nou ook precies de doelgroep van Freedom zijn ;-)'

Doel van de campagne is 'uitleggen waarom nog meer mensen voor Freedom Internet zouden moeten kiezen'. 

Lees ook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in