
Bloezem is een nieuw geluid in zorgland. Met 3.500 medewerkers is de organisatie actief in de woonzorg, de geestelijke gezondheidszorg en de zorg voor mensen thuis. Eerder ontwikkelde Mensch de nieuwe merknaam, positionering en visuele identiteit van Bloezem; nu wordt werk gemaakt van Bloezem’s werkgeversmerk.
Want in de zorgsector is het werkgeversmerk vaak de meest in het oog springende manier waarop een merk tot uiting komt. En een die belangrijker dan ooit is voor het succes van je organisatie. Want nu goede mensen schaars zijn, en je met harde arbeidsvoorwaarden weinig verschil kunt maken, is het cruciaal om je eigen geluid te laten horen.
Goede zorg komt niet op recept
Eigen aan werken bij Bloezem is het ondernemerschap. Zorg komt bij Bloezem nooit op recept: regels zijn er niet om medewerkers in te perken, maar juist om hen vrijheid te geven. Zodat ze de zorg kunnen leveren zoals zij weten dat het goed is, op een manier die recht doet aan hun liefde voor mensen. Daarom is er bij Bloezem altijd ruimte voor de creativiteit, ervaring en ideeën van zorgmedewerkers. Door niet blind zorgprotocollen te volgen, maar door van elkaar te leren en het steeds een beetje beter te doen, maken zij samen meer mogelijk dan we in de zorg gewend zijn en voor mogelijk houden.

Hier kan zoveel meer
Deze positieve, actiegerichte mentaliteit resoneert bij potentiële nieuwe zorgmedewerkers, die bij andere zorginstellingen vaak te horen krijgen dat iets niet kan of niet mag. Daarom vormde ze de basis voor een onderscheidende, passende en aantrekkelijke
employer value proposition, die tot uiting wordt gebracht in de regel Hier kan zo veel meer.
In haar eerste arbeidsmarktcampagne presenteert Bloezem zich als nieuwe werkgever in de zorgsector aan potentiële werknemers. Ze doet hen drie stevige, concrete beloftes: werken bij Bloezem betekent werken in de zorg met meer ruimte voor jou -- jouw visie en jouw leven; waar je écht iets voor mensen kunt betekenen omdat je meer tijd hebt om hen te leren kennen – de reden waarom je überhaupt in de zorg werkt; en waar je samen meer mogelijk maakt in een team dat elkaar versterkt en leert van elkaars ideeën. Zodat de zorg weer kan worden wat het ooit was: een interessante, betekenisvolle en aantrekkelijke sector om in te werken.
Deze beloftes zijn uitgewerkt in een online campagne die recent gelanceerd is.
Tanja van Oosten, interim manager Marketing en Communicatie: "Deze campagne vormt samen met de nieuwe werkenbij.bloezem.nl site een stevige basis voor het employer brand. Door echt naar de persoon te kijken en wat we daarvoor bieden en op de website in welk team zij het beste passen proberen we een andere aanpak en creëren daarmee value."

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid