Overslaan en naar de inhoud gaan

Werken bij Bloezem: hier kan zoveel meer

Mensch ontwikkelt EVP en arbeidsmarktcampagne voor landelijk zorgmerk.
Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Hier kan zoveel meer
Hier kan zoveel meer

Bloezem is een nieuw geluid in zorgland. Met 3.500 medewerkers is de organisatie actief in de woonzorg, de geestelijke gezondheidszorg en de zorg voor mensen thuis. Eerder ontwikkelde Mensch de nieuwe merknaam, positionering en visuele identiteit van Bloezem; nu wordt werk gemaakt van Bloezem’s werkgeversmerk.

Want in de zorgsector is het werkgeversmerk vaak de meest in het oog springende manier waarop een merk tot uiting komt. En een die belangrijker dan ooit is voor het succes van je organisatie. Want nu goede mensen schaars zijn, en je met harde arbeidsvoorwaarden weinig verschil kunt maken, is het cruciaal om je eigen geluid te laten horen.

Goede zorg komt niet op recept
Eigen aan werken bij Bloezem is het ondernemerschap. Zorg komt bij Bloezem nooit op recept: regels zijn er niet om medewerkers in te perken, maar juist om hen vrijheid te geven. Zodat ze de zorg kunnen leveren zoals zij weten dat het goed is, op een manier die recht doet aan hun liefde voor mensen. Daarom is er bij Bloezem altijd ruimte voor de creativiteit, ervaring en ideeën van zorgmedewerkers. Door niet blind zorgprotocollen te volgen, maar door van elkaar te leren en het steeds een beetje beter te doen, maken zij samen meer mogelijk dan we in de zorg gewend zijn en voor mogelijk houden.

Campagne overzicht

Hier kan zoveel meer
Deze positieve, actiegerichte mentaliteit resoneert bij potentiële nieuwe zorgmedewerkers, die bij andere zorginstellingen vaak te horen krijgen dat iets niet kan of niet mag. Daarom vormde ze de basis voor een onderscheidende, passende en aantrekkelijke employer value proposition, die tot uiting wordt gebracht in de regel Hier kan zo veel meer.

In haar eerste arbeidsmarktcampagne presenteert Bloezem zich als nieuwe werkgever in de zorgsector aan potentiële werknemers. Ze doet hen drie stevige, concrete beloftes: werken bij Bloezem betekent werken in de zorg met meer ruimte voor jou -- jouw visie en jouw leven; waar je écht iets voor mensen kunt betekenen omdat je meer tijd hebt om hen te leren kennen – de reden waarom je überhaupt in de zorg werkt; en waar je samen meer mogelijk maakt in een team dat elkaar versterkt en leert van elkaars ideeën. Zodat de zorg weer kan worden wat het ooit was: een interessante, betekenisvolle en aantrekkelijke sector om in te werken.

Deze beloftes zijn uitgewerkt in een online campagne die recent gelanceerd is.

Tanja van Oosten, interim manager Marketing en Communicatie:
"Deze campagne vormt samen met de nieuwe werkenbij.bloezem.nl site een stevige basis voor het employer brand. Door echt naar de persoon te kijken en wat we daarvoor bieden en op de website in welk team zij het beste passen proberen we een andere aanpak en creëren daarmee value."

werkenbij.bloezem.nl

Bloezem logo

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in