MediaMarkt geeft adverteerders in Nederland toegang tot een nieuwe vorm van retailmedia. Merken kunnen nu gebruikmaken van Sponsored Brand Ads (SBA). Met een SBA kan een merk zichzelf beter in de kijker spelen van potentieel geïnteresseerde consumenten die navigeren binnen de website of app van MediaMarkt.
Voor MediaMarkt is de introductie van SBA de nieuwste en vierde vorm van retailmedia in Nederland. MediaMarkt verkoopt zijn retailmedia-oplossingen in samenwerking met Criteo. Een adverteerder kan zijn campagne en budgetten zelf beheren via een self-service-product, maar ook uitbesteden aan MediaMarkt of Criteo. SBA start in een testfase en komt 'daarna' ook via self-service beschikbaar, meldt de retailer.
SBA start ook in België, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Italië, Polen en Zwitserland.
Vijfvoudige stijging
'In onze recent vrijgegeven Q2-resultaten rapporteerden we een vijfvoudige stijging van de inkomsten voor onze retail media-divisie over heel Europa. Met ons nieuwe Sponsored Brand Ads-product willen we deze groei voortzetten en onze partners de best mogelijke selectie van producten en diensten bieden over de hele funnel,' zegtTorsten Ahlers, managing director van Media-Saturn Marketing GmbH.
MediaMarkt wil aan het einde van boekjaar 2025/2026 internationaal 45 miljoen euro omzet behalen met retailmedia.
Afgelopen maart introduceerde MediaMarkt in Nederland een online marktplaats, waarop externe partijen via de MediaMarkt-website producten kunnen verkopen aan consumenten. Ook die stap moet bijdragen aan het verhogen van de omzet uit online. De fysieke winkels, 55 in Nederland, ondergaan ook een verandering. Elke winkel krijgt namelijk een shop-in-shop van Essent.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!