Een naam voor je app verzinnen: Een goede naam is het halve werk

Om het zoeken (en vinden) van jouw app te verbeteren, is het kiezen van een beschrijvende of herkenbare naam aan te bevelen. Ga dus met een aantal mensen eens goed nadenken over die naam en zorg ervoor dat het aantal karakters daarvan ook past onder het app icon en niet maar half wordt weergegeven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het optimale aantal karakters is ergens tussen de 9 en 11. Ook blijkt dat net als bij domeinnamen, er kapers op de kust zijn. Bedrijven die lege apps publiceren met aansprekende namen en waarbij de doelstelling is (hoewel ze dat niet zullen toegeven) geld te verdienen met het verkopen van de naam van de app aan de hoogste bieder. De taak voor het bedenken van een goede, korte, beschrijvende en vooral nog beschikbare naam is geen sinecure.

ASOLet bij het publiceren van de app ook op de gebuikte keywords in de omschrijving van de app. Wat dat betreft is het net als bij Google (SEO), hoe relevanter de app wordt beschreven, hoe groter de kans dat de app ook wordt gevonden door de mensen voor wie de app is bedoeld. Dit fenomeen heet met een mooie afkorting ASO (App Store Optimization). Er zijn uiteraard tools voor. Een handige tool hiervoor is bijvoorbeeld .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie