Overslaan en naar de inhoud gaan

Hartstichting: overdag verbod op snoepreclame

De Nederlandse Hartstichting en de Consumentenbond willen overdag een verbod op snoepreclames gericht op kinderen. Dat schrijven de twee…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Hartstichting en de Consumentenbond willen ook dat er een verbod komt op het verstoppen van kleine cadeautjes in, bijvoorbeeld, zakken chips. Ook zouden bekende persoonlijkheden niet meer mogen worden ingezet bij reclames voor ongezond eten en drinken voor kinderen.

related partner content for mobile comes here

De overheid probeert al jaren via afspraken met voedingsbedrijven kinderreclame voor ongezond voedsel aan banden te leggen. “Maar in de praktijk verandert er niets”, zegt de woordvoerster van de Hartstichting. De organisatie vindt dat het nu tijd wordt voor stevigere stappen. Steeds meer kinderen zijn veel te dik. Ze lopen grote kans op latere leeftijd ziek te worden of voortijdig te sterven.

Volgens een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid beraadt minister Ab Klink zich nog op de regels voor kinderreclame voor ongezonde

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in