Managers sturen geen filmpjes door


Uit de ‘2007 Viral Marketing Survey’ van Marketing Sherpa blijkt echter ook dat de doelgroep gewend is geraakt aan virale acties; consumenten zijn niet meer zo snel onder de indruk van een filmpje of game. Marketeers zullen dus beter hun best moeten doen voor effect; viraal groeien zonder enige inspanning lijkt haast niet meer te lukken.
Ervaren marketeers vinden het maken van ‘coole microsites’ een stevige aanrader, 37 procent beweert hiermee schitterende resultaten behaald te hebben. Een derde boekte mooie resultaten met online games, ongeveer evenveel als de marketeers met goede ervaringen met video clips.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEr is volgens de onderzoekers wel een verschil in de antwoorden van ervaren en minder ervaren marketeers. Ervaring loont blijkbaar in virale marketing, want voor bijna alle toegepaste virale marketingtechnieken boeken de ervaren marketeers vaker goede resultaten dan de beginners.
Maar virale marketing werkt niet altijd. Bij beslissingnemers bijvoorbeeld. Wanneer managers deelnemen aan een spel of enquête hoef je niet te verwachten niet dat zij de boodschap ook zullen doorsturen naar iemand in de organisatie, aldus MarketingSherpa.
Via 6minutes
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid