Overslaan en naar de inhoud gaan

Managers sturen geen filmpjes door

Marketeers die mikken op een virale campagne denken in de eerste plaats aan microsites, games en video clips, zo blijkt uit recent…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit de ‘2007 Viral Marketing Survey’ van Marketing Sherpa blijkt echter ook dat de doelgroep gewend is geraakt aan virale acties; consumenten zijn niet meer zo snel onder de indruk van een filmpje of game. Marketeers zullen dus beter hun best moeten doen voor effect; viraal groeien zonder enige inspanning lijkt haast niet meer te lukken.

related partner content for mobile comes here

Ervaren marketeers vinden het maken van ‘coole microsites’ een stevige aanrader, 37 procent beweert hiermee schitterende resultaten behaald te hebben. Een derde boekte mooie resultaten met online games, ongeveer evenveel als de marketeers met goede ervaringen met video clips.

Er is volgens de onderzoekers wel een verschil in de antwoorden van ervaren en minder ervaren marketeers. Ervaring loont blijkbaar in virale marketing, want voor bijna alle toegepaste virale marketingtechnieken boeken de ervaren marketeers vaker goede resultaten dan de beginners.

Maar virale marketing werkt niet altijd. Bij beslissingnemers bijvoorbeeld. Wanneer managers deelnemen aan een spel of enquête hoef je niet te verwachten niet dat zij de boodschap ook zullen doorsturen naar iemand in de organisatie, aldus MarketingSherpa.

Via 6minutes

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in