Overslaan en naar de inhoud gaan

Ben&Jerry's en Nederlandse veehouders werken samen

Veehouders van Cono Kaasmakers, (de makers van onder andere Beemster) doen vanaf de zomer mee met het Caring Dairy-initiatief van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veehouders van , (de makers van onder andere Beemster) doen vanaf de zomer mee met het Caring Dairy-initiatief van Amerikaanse ijsproducent .

related partner content for mobile comes here

Caring Dairy stimuleert duurzaam ondernemen door mens, dier en milieu centraal te stellen, aldus Ben&Jerry's.

Hiermee zijn de veehouders de exclusieve melkleveranciers van Ben&Jerry's in Europa.

Cono Kaasmakers ziet de invoering van Caring Dairy als de logische uitbreiding op weidegang, wat boeren stimuleert hun koeien in de wei te laten grazen.

In 2003 startte Ben&Jerry's een Caring Dairy pilot met 11 veehouders in Europa. Het resultaat na vier jaar is positief, meldt het persbericht.

'Door economische duurzaamheid volledig te integreren, biedt Caring Dairy realistische handvatten om het bedrijf continu te verbeteren op milieu- sociaal- en dierenwelzijngebied. Bijvoorbeeld door het energieverbruik onder de loep te nemen. De energiekosten gaan omlaag wanneer er efficiënter en zuiniger met energie wordt omgegaan.'

De producten die met de melk volgens het Caring Dairy principe geproduceerd worden, zijn te herkennen aan het Caring Dairy logo.

Vanaf volgend jaar zal de kaas van Beemster en het ijs van Ben&Jerry's in de Europese supermarkten het logo dragen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in